Renault tevredenheidsonderzoek

 
 
 
 
 
edje
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJmuiden
Leeftijd: 54
Berichten: 261
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 16.05.2014 - 07:52  ·  #16
Mijn broer heeft Laguna diesel gereden.
-Tijdens vakantie turbo stuk
-na rep. (en in de zelfde vakantie!) de versn.bak stuk.
-paar jaar later koppakking eruit.
-en nog ettelijke gebreken.

Na de koppakking was de maat vol en heeft ie een 10 jaar jonge S60 gekocht...
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 16.05.2014 - 08:23  ·  #17
Er kan van alles met alle auto's gebeuren. Ik heb jaren zonder noemenswaardige problemen (op een gecrashte automaat na) Alfa's gereden. Dat is de goden verzoeken, en ze waren mij altijd goed gezind.

Wat mij wel irriteert was bij de Lag, dat binnen 2 weken na afloop van de garantie de auto ophield. Na ruim een week bij de garage (geen leenauto) was het euvel gevonden. Een slangetje die naar een luchtsensor (luchtkwaliteit van de inlaatlucht geloof ik ofzo) was gescheurd. IEDEREEN weet zeker dat dat slangetje niet anders stuk kon gaan dan doordat iemand er al dan niet onbedoeld aan had lopen rukken. Wat, het was onder de motorsierplaat, er stond geen hoge luchtdruk op en het liep tussen twee punten die vast waren, dus het slangetje kon anders niet stuk gaan. Alle onderhoud was door de garage gedaan waar ik de auto had gekocht.

Ik mocht 350,00 euro afrekenen en kreeg de mededeling dat ik daarmee coulant behandeld werd.

Hoezo coulant? Ik kreeg geen leenauto en de storing werd opgelost omdat ik heeeeel toevallig een ex monteur van die garage kende die de monteurs online op het goede spoor heeft gezet om de storing op te lossen en het was voor 99% zeker dat ze zelf het slangetje stuk hadden gemaakt.

Na nog een aantal niet bijzonder negatief maar bepaald ook geen positieve ervaringen (bv op de werkbon afstrepen dat je de piesertjes hebt afgesteld, maar dat simpelweg niet hebt gedaan, kleinigheid, maar gewoon liegen) was voor mij de maat vol toen de cc er mee ophield en de dealer dit alleen wenste op te lossen als ik de auto daar een dag zou laten staan, want de remvloeistof moest vervangen worden, anders konden de computer niet resetten (????)

Dat was het punt dat ik dus vanuit de delaer naar Jacob Schaap reed....

Kortom, kleine en grote storingen, het kan voorkomen. Het gaat mij om de betrokkenheid en eerlijkheid van de organisatie eromheen. En het overall gevoel daarbij.
marc1970
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westhoek (Fryslan)
Leeftijd: 53
Berichten: 107
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 21.05.2014 - 20:37  ·  #18
Heb een dik half jaar terug een Renault Twingo gekocht voor m'n vriendin, had ik echt nooit moeten doen. Heeft nog maar 130.000km en er moet nu al links en rechts voor nieuwe wiellagers in. En 2 weken terug heb ik er een nieuwe koppakking in gezet.

Toen de koppakking lek was wou ik de auto al weg doen, maar mn vriendin vindt m zo lekker rijden, dus maar gerepareerd. Door alles zelf te doen (behalve kop vlakken) heb ik het voor net geen 300 euro weer klaar gekregen.

Weet wel dat ik waarschijnlijk niet weer een Renault koop, heb in het verleden een Peugeot 205 XS gehad welke goed beviel met weinig problemen.

Maar goed je moet gewoon geluk hebben met een auto, van welk merk dan ook.
johnbob
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 25.07.2014 - 00:07  ·  #19
hmmm ik ben nieuw hier excuses voor het in huis vallen bij dit onderwerp.
Maar in mijn (niet echte Volvo) s40 1.9d uit 2002 ligt een heuse Renault motor.
398.000 km and still going strong, niets te merken aan dit blok....rijdt als een gek, gebruikt geen druppel olie
start altijd.
Enigste onderhoud is de distributieriem die ik al 3 maal vervangen heb nadat ik hem kocht met ruim een ton op de teller.
Uiteraard de beurten (om de 30.000 km aangezien ik alleen maar autoweg rijd) en nog nooit een reparatie hoeven te laten uitvoeren.
Ja....het algemene verslijt aan remmen enz. maar jullie weten wat ik bedoel hahaha

Nooit.....NOOIT 1 seconde gehaperd, nooit stilgestaan, altijd starten bij -20 en +35.
Ik wil hem inruilen voor een s60 2.4d of een s80 2.4d en gek genoeg ben ik bang om deze trouwe ouwe in te ruilen op een "echte Volvo".
Dit zegt toch wel wat ;-)
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 25.07.2014 - 09:13  ·  #20
2002 1,9D. Inderdaad is die erg betrouwbaar. Renault's 1,9 dti is dat. 2002 is ook nog net van voor bij Renault de ellende begon.

Dus een iets nieuwere V60 of een nieuwere Renault? Ik zou mn geld niet zetten op willekeurig welke Renault van na 2003.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 29.10.2014 - 15:04  ·  #21
interessante verhalen hier.

Ik heb zelf alleen wat ervaring met Renault motoren in de Volvo 340's
Mijn vader had een 1.4 Renault blok met handbak op LPG. Die onderhield ik. Maar op een zeker moment zat er een haarscheur in de cilinderkop...voordat ik daar achter was was ik een koppakking wissel verder... en het blok was na vervangen van de kop nooit meer zo goed als daarvoor...
Er zat een Renix (Renault Bendix?) electronische ontsteking op die ook de geest had gegeven. Startmoter ook zwak.

Mijn eigen eerste auto was ook een Volvo 340 met Renault blok maar nu met variomatic en grijskenteken op LPG.
Daar heb ik problemen gehad met een scheurend uitlaatspruitstuk, los trillende carburateur schroeven.
En ook bij mijn 340: startmoter. Alles wat niet Renault was was best OK...!

Toch zijn er wel enkele Renaults waar ik een zwak voor heb: R4, R5 turbo2 (motor achterin), R5 GT-turbo, Alpine A110, Alpine A310 en A610 (met dezelfde PRV V6 als in de Volvo 760. Ook die motoren zijn niet vrij van problemen)

Ik heb in de jaren 90 ook veel voor het werk gereden in Renaults. o.a R19 diesel en Clio1 diesel (beiden prima auto's) Safrane (prima) en Laguna1 turbo diesel (prima, kreeg ik mee als gloednieuwe test auto met 20km op de klok. Onderweg van Parijs naar Lile liep de auto in het begin 175, op het einde van de rit 190km/h, lekker ingereden. :-) Ook veel km's gereden in een Espace fase2 TD, dat was me een oliezuiper!
Dat waren allemaal vrijwel nieuwe Renaults , als bedrijf hadden we een deal met Renault France dat we hun auto's zouden gebruiken. Die auto's reden (met vele verschillende chauffeurs) soms 80-100kkm/jaar.
Ik kan me niet herinneren dat er vaak technische problemen mee waren.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 29.10.2014 - 15:08  ·  #22
Quote door johnbob

Ik wil hem inruilen voor een s60 2.4d of een s80 2.4d en gek genoeg ben ik bang om deze trouwe ouwe in te ruilen op een "echte Volvo".
Dit zegt toch wel wat ;-)


kan ik me goed voorstellen maar je mag het eigenlijk niet vergelijken, die moderne 5cil diesels van Volvo hebben veel meer rand electronica , zijn veel schoner en leveren veel meer vermogen. Er kan meer aan kapot dus er gaat dus ook wel eens iets kapot...
De vraag is of dat ook het geval is met moderne Renault diesel blokken.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 29.10.2014 - 16:02  ·  #23
Zoek even op Autoweek onder de reviews hoe men denkt over Renault... (en de andere Franse wagens )
Er is weinig goeds te koop vandaag de dag, ik zou zelf niet weten wat ik nieuw zou moeten kopen...
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 30.10.2014 - 12:05  ·  #24
En uitgerekend de TS van dit onderwerp koopt doodleuk een Megane Scenic van 2002, mét automaat als tweede auto.

Hoezo consequent?


:devil:
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 53
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 30.10.2014 - 12:54  ·  #25
Maar als die van 2002 is en nog rijdt.....Is alles al een keer vervangen en heb je nu een goed exemplaar. Wees er zuinig op! :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 30.10.2014 - 14:40  ·  #26
Ik zit ook wel eens te kijken op autoweek bij de reviews, maar het verbaast me dat er zoveel loos is. Heeft natuurlijk ook met de handelsgeest van meeste garages te maken :'(
Ik kan ook nog geen opvolger voor één van beide auto's bedenken, en dus gaan ze allebei door naar de 500000 km.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1426
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 30.10.2014 - 18:03  ·  #27
Renault Alpine A310 gehad.
Wat een ellende met dat ding!!!!!!Kostte een hoop geld maar dan had je ook een hoop ellende.....Daarna nooit meer een Renault!!
Daarna 2 Z"s van Datsun/Nissan gehad en verschillende Lexussen.
Nooit enig probleem mee gehad. Sinds die tijd is voor mij iedere Japanner beter dan de meeste Europeanen gebleken.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 04.11.2014 - 13:38  ·  #28
Quote door yes996

Renault Alpine A310 gehad.
Wat een ellende met dat ding!!!!!!Kostte een hoop geld maar dan had je ook een hoop ellende.....Daarna nooit meer een Renault!!


Dat was toch niet toevallig een in mint groen overgespoten A310??
Ik kwam vroeger vaak in een garage in Asten waar er zo eentje stond die een compleet nieuwe draadboom kreeg.

Het probleem bij die auto's lijkt mij de carrosserie, die is van glasfiber. Dus je grounds
moet je anders regelen. Dat komt allemaal heel nauwkeurig.

En het PRV-V6 blok heeft ook zo zijn eigenaardigheden (odd fire, 1x dubble + 1 enkele carurateur)

En toch zou ik er graag ooit nog eens eentje willen hebben! (liefst een A610turbo)
Het lijken me geweldig leuke auto's om in te rijden.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3238
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Renault tevredenheidsonderzoek

 · 
Posted: 04.11.2014 - 13:50  ·  #29
Quote door TeeFive

Quote door yes996

Renault Alpine A310 gehad.
Wat een ellende met dat ding!!!!!!Kostte een hoop geld maar dan had je ook een hoop ellende.....Daarna nooit meer een Renault!!


Dat was toch niet toevallig een in mint groen overgespoten A310??
Ik kwam vroeger vaak in een garage in Asten waar er zo eentje stond die een compleet nieuwe draadboom kreeg.

Het probleem bij die auto's lijkt mij de carrosserie, die is van glasfiber. Dus je grounds
moet je anders regelen. Dat komt allemaal heel nauwkeurig.

En het PRV-V6 blok heeft ook zo zijn eigenaardigheden (odd fire, 1x dubble + 1 enkele carurateur)

En toch zou ik er graag ooit nog eens eentje willen hebben! (liefst een A610turbo)
Het lijken me geweldig leuke auto's om in te rijden.



Brings back old memories: in 1990 ongeveer 500 kilometer samen met een zo'n Alpine Turbo door Spanje en Portugal opgereden. Snelheden die vrijwel steeds rond en boven de 200 km/h lagen. Ik had toen een Citroen CX GTI Turbo II. Was ook retesnel - voor toen... Ook qua tanken gingen we samen op. Dat was voor beide auto's veel en vaak...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0