Vandaag aan mijn V70 (2001, 103Kw) de gaskabel maar eens gehangen.
Ik heb toch 1 nieuwe injector besteld, komt vandaag binnen en was wat voorwerk aan het doen gezien het systeem dan ook opnieuw gekalibreerd zal moeten worden.
Wat opvalt is dat het gassysteem dus zegt dat de lambadaspanning 3,49 volt is terwijl die op de auto gemeten (benzine en gas) keurig tussen de 0,1 en 0,9 volt pendelt.
Ook staat hij ingesteld op 1 lambdasensor maar in het schema kan ik niet vinden dat er een tweede aansluitdraad zou moeten zijn (of in ieder geval; aangesloten zou moeten worden).
Hoe die spanning hoger kan worden als er een draad gewoon afgetakt is van de sensor naar de benzine ecu is mij een raadsel.
Lager lijkt me logisch, hoger niet. Dus dat zou dan altijd al zo geweest moeten zijn denk ik dan? Ik bedoel; er is niet ineens een opamp tussen gekomen.
Maar; hoeveel zorgen moet ik mijzelf daarover maken?
Zoals ik de beschrijving begrijp, neemt hij toch de benzine-injectie als leidraad en laat de benzine ecu corrigeren waarbij lpg gewoon daar zijn K+ of - op zet die al in de calibratie vast liggen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb toch 1 nieuwe injector besteld, komt vandaag binnen en was wat voorwerk aan het doen gezien het systeem dan ook opnieuw gekalibreerd zal moeten worden.
Wat opvalt is dat het gassysteem dus zegt dat de lambadaspanning 3,49 volt is terwijl die op de auto gemeten (benzine en gas) keurig tussen de 0,1 en 0,9 volt pendelt.
Ook staat hij ingesteld op 1 lambdasensor maar in het schema kan ik niet vinden dat er een tweede aansluitdraad zou moeten zijn (of in ieder geval; aangesloten zou moeten worden).
Hoe die spanning hoger kan worden als er een draad gewoon afgetakt is van de sensor naar de benzine ecu is mij een raadsel.
Lager lijkt me logisch, hoger niet. Dus dat zou dan altijd al zo geweest moeten zijn denk ik dan? Ik bedoel; er is niet ineens een opamp tussen gekomen.
Maar; hoeveel zorgen moet ik mijzelf daarover maken?
Zoals ik de beschrijving begrijp, neemt hij toch de benzine-injectie als leidraad en laat de benzine ecu corrigeren waarbij lpg gewoon daar zijn K+ of - op zet die al in de calibratie vast liggen.
Heeft iemand hier ervaring mee?