Reparatie lekke binnenspiegel

Willebrands
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Reparatie lekke binnenspiegel

· 
Posted: 10.01.2016 - 09:28  ·  #1
Mijn wagen had bij aankoop een lekke automatisch dimmende binnenspiegel, met een mooi lavalamp effect zeg maar. Ik heb hier op het forum al reparaties gezien met een nieuw binnenglas maar ik heb het anders opgelost. Nou vind ik zelf een automatisch dimmende spiegel vrij irritant, dus ik heb het oude glas ontdaan van zijn vloeistof. Allereerst heb ik de spiegel gedemonteerd zoals in het forum te vinden is. De bedrading van het glas heb ik losgemaakt en de metalen buitenrand rond de spiegel verwijderd. Nu kun je zien dat het glas uit 2 delen bestaat waar de vloeistof tussen zit. Met een föhn / verfstripper heb ik de buitenrand rondom verhit en met een schilmesje voorzichtig ruimte gecreëerd tussen de 2 delen, als een soort wig. Dit ging vrij makkelijk en ik kon de 2 delen van elkaar verwijderen. De vloeistof heb ik met keukenrol allemaal opgedept en ik hield een mooie heldere spiegel over. Na beide glasdelen mooi schoongemaakt te hebben heb ik met isolatietape op de buitenrand de delen weer tegen elkaar aangezet en alles weer teruggebouwd, maar dan zonder bedrading uiteraard. Resultaat een mooie heldere spiegel, zonder automatisch dimmen! :thumb:
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Reparatie lekke binnenspiegel

· 
Posted: 10.01.2016 - 11:06  ·  #2
Mooi opgelost hoor .

Maar irritant dat ie van zelf dimt , dat is zeldzaam , denk dat 99% het tegengestelde vindt , maar een niet werkende achteruitkijk spiegel met golfjes erin is zeker niets .
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 10.01.2016 - 13:19  ·  #3
Was het niet handiger geweest een verstelbare spiegel te plaatsen.
Zeker, hij is nu helder, maar hoe zit het nachts, als er een auto achter je zit ?
Willebrands
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 11.01.2016 - 17:35  ·  #4
Ach ik stoor mij er niet aan hoor, ben eerlijk gezegd niet anders gewend. Het is in ieder geval een handige tijdelijke oplossing voor degenen met een lekke spiegel die een kostenpost nog even uit willen stellen!

Selected quotes for multi-quoting:   0