reparatie navigatie?

harleybrother
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

reparatie navigatie?

· 
Posted: 05.06.2011 - 12:38  ·  #1
Hallo allemaal,

Sinds gister trotse eigenaar van een s60 uit 2001 en voordat ik hem kocht, wist ik al van de eigenaar dat de navigatie het niet deed.
Ik heb toen gegoogeld en kwam eigenlijk iedere keer tegen; foutmelding kan disc niet lezen en de oplossing was reparatie van de laser en het loopwerk.
ik ben eigenwijs en kan er niet tegen als iets niet werkt en zal als het enigsinds kan het zelf proberen te repareren(vind ik leuk en heb er voldoening van als ik het zelf kan doen).

ik heb toen de unit waar de dvd inzit losgehaald, deksel eraf en ben gaan kijken wat er gebeurde als ik het systeem activeerde.
Nou eigenlijk zie je niet zoveel! maar wel het rode puntje van de laser die door de dvd heenschijnt.
Ik heb toen de dvd verwijderd en met een wattestaafje met alcohol tussen de behuizing doorgefriemeld en de laser schoongemaakt.
Resultaat is nadat ik het systeem opnieuw heb opgestart de dvd gewoon weer werkt! :fgrin: (de vorige eigenaar heeft het systeem nooit gebruikt omdat hij de reparatiekosten te hoog vond!)

Het kan natuurlijk zo zijn dat dit een tijdelijke oplossing is, maar ik zeg altijd ; ik probeer het eerst zelf! wegbrengen kan altijd nog.

Dus misschien bied dit hoop voor anderen.

Gr.
Marco
rifwachter
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: reparatie navigatie?

· 
Posted: 05.06.2011 - 12:55  ·  #2
Dit is zeker een vaak gehoorde klacht, mooi dat je het zelf zo hebt kunnen oplossen.

Gr. Rene
Tijnieboy

Subject:

Re: reparatie navigatie?

· 
Posted: 06.06.2011 - 14:01  ·  #3
kijk, hartstikke netjes, dat geeft wel een stukje voldoening lijkt me! :)

Selected quotes for multi-quoting:   0