Reservewiel of thuiskomer in een V70III bj. 2009 ?

exportdutchman
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Reservewiel of thuiskomer in een V70III bj. 2009 ?

· 
Posted: 04.11.2015 - 19:58  ·  #1
Ik heb een V70 2.4d bj.2009 gekocht. Bij het 'inruimen' van de auto ontdekte ik dat er geen reservewiel of thuiskomer incl. Krik en moersleutel aanwezig is. Terug naar de verkopende partij en die deelt mij nu mee dat deze auto nooit met deze zaken uitgeleverd is, maar met een spuitbus en compressor.
Mijn vraag is nu, als dat zo zou zijn, is er dan wel de pasvorm in de kuip waar normaal het reservewiel ligt aanwezig? Ik vind het niet prettig om rond te rijden zonder reservewiel. Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid verschaffen. Vriendelijke groet, Maarten
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Reservewiel of thuiskomer in een V70III bj. 2009 ?

· 
Posted: 04.11.2015 - 20:05  ·  #2
Een volwaardig reservewiel kan je niet kwijt onder de vloer.
De enige oplossing is een thuiskomertje. Heb ik indertijd er ook bij besteld ipv die spuitbus met pomp.
Heb wel een reparatie set met een compressortje aangeschaft om onderweg de band te kunnen repareren zodat ik als het even kan niet naar een garage hoef.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 20:06  ·  #3
Ik heb een ringtank. Heb wel een thuiskomer, maar die neem ik nooit mee. Heb wel twee spuitbussen bij me.
Ronnie
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 00:04  ·  #4
Bij mij in de auto ligt een thuiskomer, heb het niet zo op die spuitbussen....
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 00:19  ·  #5
spuitbus en anwb :D Overweeg soms om een thuiskomertje te kopen, maar dan toch maar weer niet. Heeft iemand echte ervaring met zon spuitbus?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 07:44  ·  #6
Mijn thuiskomertje staat in de garage. Ik heb geen station om er altijd een band in te hebben liggen.
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 08:24  ·  #7
Quote door GRUNNS60

spuitbus en anwb :D Overweeg soms om een thuiskomertje te kopen, maar dan toch maar weer niet. Heeft iemand echte ervaring met zon spuitbus?

Ik rij op een ambulance en wij werken wel met spuitbussen. Één keer een band ermee ingespoten en het werkt wel, maar daarna kun je de band weggooien........toch een beetje zonde als het net een nieuwe band is.
Er schijnen ook setjes te zijn met een gelei-achtige substantie en een compressor. Dit zou voor de band beter zijn want die substantie is weer uit de band te wassen waarna deze weer te gebruiken is. Ik heb met deze laatste overigens geen ervaring.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 09:12  ·  #8
NN hebben dacht ik een thuiskomer als optie , die zit er bij mij ook in .
Anders de spuitbus met pompje .

Dan is het heel simpel met een thuiskomer of volledig reserve wiel kom je altijd weer thuis .

Met een spuitbus niet , een klein lekje ga je wel redden maar zodra er ook maar iets groter is dan kun je het vergeten , wang niet netjes meer op de velg etc etc , is beetje 50/50 met die spuitbussen wat ik er zo van hoor .

Had hier vorig jaar de ANWB man op de stoep , s'avonds alle bedrijven gesloten , om voor een klant een band te verwisselen , die kende mij , anders had ie helemaal naar heerenveen moeten rijden om de andere band om te leggen omdat ze daar een eigen garage hebben , dus ik ze maar geholpen , die zij dat het in meer van de helft van de gevallen geen oplossing bracht en vond het maar niks de spuitbus .

Dan nog de troep in je band en het eventueel vervangen , gewoon een thuiskomer kopen of reserve wiel , weet niet of reserve wiel onder die bodem past ,maar een thuiskomer voldoet ook prima vind ik .
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 09:17  ·  #9
Rationeel ben ik het met je eens Olaf, maar wat Martin zegt is voor mij ook van toepassing : ik heb geen station om dan de hele tijd met een thuiskomer erin rond te rijden.
Ik realiseer me heel goed dat je na het eventuele gebruik van de spuitbus de band weg kunt gooien, maar ik vervang sowieso liever de banden dan dat ik met een plug/paraplu erin rondrij.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 10:03  ·  #10
Ik vervang ook liever dan pluggen te gebruiken.

Ik ga nog gas inbouwen op de plek van het reservewiel.
Dan zit ik ook vast aan een compressor en/of spuitbusjes.

Ga geen thuiskomertje achterin leggen.
Kan ik net zo goed een grotere gastank achterin pleuren en thuiskomertje op zijn standaard plek.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 10:25  ·  #11
Begrijpelijk met een gastank , dan moet je alleen voor lief nemen dat je hulp moet inroepen in sommige gevallen als je lek rijdt .
Dan is wegenwacht lidmaatschap wel aanbevolen .
exportdutchman
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Thuiskomer of spuitbus

· 
Posted: 05.11.2015 - 10:35  ·  #12
Mijn vraag was meer, als er geen thuiskomer meegeleverd is bij het uitleveren van een nieuwe wagen, heb je dan wel de schuimmal waar het wiel invalt met de uitsparingen van de krik aanwezig in de wagen? Die zit namelijk bij mij gemonteerd. Als ik de wagen gekocht heb en ik mis de thuiskomer, is het voor de verkoper natuurlijk het meest goedkope om te zeggen dat deze thuiskomer er niet bij geleverd is. Dit is namelijk ook het antwoord wat ik gekregen heb. bijkomend feit is dat de auto van de lokale Volvo Dealer afkomstig is en hij dit aan de hand van het chassisnummer daar ook nagevraagd heeft. Die dealer heeft natuurlijk ook geen zin om alsnog achteraf dit te moeten regelen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 10:39  ·  #13
Geen idee hoe dit bij volvo is maar ik heb ooit een accord tourer gehad waar dat inderdaad het geval was. Dus gereedschapsset + krik + schroefdop voor vastzetten thuiskomer + compressor + schuim maar geen wiel.
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 11:25  ·  #14
Quote door yes996
Een volwaardig reservewiel kan je niet kwijt onder de vloer.
Past dat bij de nieuwere types niet meer? Ik heb er gewoon een volwaardig wiel in liggen.

(tenminste, dat had ik, voordat er een lpg tank in ging ... )
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.11.2015 - 13:39  ·  #15
Quote door exportdutchman

Mijn vraag was meer, als er geen thuiskomer meegeleverd is bij het uitleveren van een nieuwe wagen, heb je dan wel de schuimmal waar het wiel invalt met de uitsparingen van de krik aanwezig in de wagen? Die zit namelijk bij mij gemonteerd. Als ik de wagen gekocht heb en ik mis de thuiskomer, is het voor de verkoper natuurlijk het meest goedkope om te zeggen dat deze thuiskomer er niet bij geleverd is. Dit is namelijk ook het antwoord wat ik gekregen heb. bijkomend feit is dat de auto van de lokale Volvo Dealer afkomstig is en hij dit aan de hand van het chassisnummer daar ook nagevraagd heeft. Die dealer heeft natuurlijk ook geen zin om alsnog achteraf dit te moeten regelen.

Dacht dat een nieuwe thuiskomer nog geen 100euro kost , even de demonteer bedrijven af heb je er een voor 3 of 4 tientjes .
Ben je van het gezeur af , denk inderdaad overigens dat alles aanwezig is in de auto , schuim voor wiel etc , omdat dat verre weg het goedkoopste is op die manier .
Standaard is de spuitbus , op de brochure staat de thuiskomer als optie , denk dat dat wel klopt ,en in vida staat in de opties bij mij de thuiskomer , daar zou je het dus ook aan kunnen zien of het wel of niet geleverd is in je auto .

Correctie , staatniet in vida , heb net even opgezocht , dacht dat ik het gelezen had maar niet dus .

Selected quotes for multi-quoting:   0