Ik weet het, het volgende valt waarschijnlijk voor velen in de categorie "waar maak je je druk over", maar ik wil mijn auto gewoon perfect hebben:
Rond de 2000 toeren zijn er trillingen en is er resonantie waarneembaar (ook bij stilstand, zij het dan minder).
Wat is er allemaal aangepakt (de meeste zaken overigens om andere redenen):
- alle subframerubbers zijn vernieuwd
- alle motorsteunen zijn vernieuwd
- Tandwiel variabele inlaat vernieuwd
- Solenoid inlaat vernieuwd
- Kleppen gesteld
- benzine injectoren ultrasoon gereinigd
- Compressie gemeten: is van alle cilinders nagenoeg gelijk
- Vida bekeken: geen meldingen
- nieuwe bougies en bobines
- nieuw dualmassa vliegwiel, koppeling, drukgroep en druklager
- nieuwe carterventilatie
- nieuwe MAF
- nieuwe koelvloeistof temp. sensor
- nieuwe voorste lambdasonde
- nieuw gasklephuis
- nieuwe distributieriem en spanrol
- nieuwe waterpomp
Door bovenstaande zaken is de resonantie trouwens wel fors afgenomen, maar dus nog niet helemaal.
Iemand nog tips om te onderzoeken?
Of hoort die resonantie gewoon bij dit type?
Rond de 2000 toeren zijn er trillingen en is er resonantie waarneembaar (ook bij stilstand, zij het dan minder).
Wat is er allemaal aangepakt (de meeste zaken overigens om andere redenen):
- alle subframerubbers zijn vernieuwd
- alle motorsteunen zijn vernieuwd
- Tandwiel variabele inlaat vernieuwd
- Solenoid inlaat vernieuwd
- Kleppen gesteld
- benzine injectoren ultrasoon gereinigd
- Compressie gemeten: is van alle cilinders nagenoeg gelijk
- Vida bekeken: geen meldingen
- nieuwe bougies en bobines
- nieuw dualmassa vliegwiel, koppeling, drukgroep en druklager
- nieuwe carterventilatie
- nieuwe MAF
- nieuwe koelvloeistof temp. sensor
- nieuwe voorste lambdasonde
- nieuw gasklephuis
- nieuwe distributieriem en spanrol
- nieuwe waterpomp
Door bovenstaande zaken is de resonantie trouwens wel fors afgenomen, maar dus nog niet helemaal.
Iemand nog tips om te onderzoeken?
Of hoort die resonantie gewoon bij dit type?