Rev matching... of iets wat erop lijkt?

Motor houdt toeren eventjes verhoogd bij terugschakelen

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6006
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Rev matching... of iets wat erop lijkt?

 · 
Posted: 18.08.2017 - 15:20  ·  #16
daar had mn YPRtje helemaal geen last van. was een automaat :D

Tja Folke ik en t leger......
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Rev matching... of iets wat erop lijkt?

 · 
Posted: 18.08.2017 - 16:04  ·  #17
Quote door folke3

En als je hierop leerde rijden weet je daar alles van!


Ha, ha en terugsturen.....
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 51
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Rev matching... of iets wat erop lijkt?

 · 
Posted: 18.08.2017 - 16:23  ·  #18
die 1500 tpm zijn idd bedoeld voor het milieu/om te voorkomen dat het vacuüm oliedampen aan gaat zuigen die dan verbrand worden. maar mijn Classic schakelt daar niet beter van op noch terug.. voor de 850 heeft een hobbyist hier in NL wel iets gemaakt om dat naar beneden te halen zodat je het zelf weer bepalen kan.
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2047
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Rev matching... of iets wat erop lijkt?

 · 
Posted: 18.08.2017 - 16:34  ·  #19
Quote door folke3

Quote door ChrisMe

dubbelklutsen (naar het Engelse/Amerikaanse double clutching), zo heette dat vroegâh


En als je hierop leerde rijden weet je daar alles van!


Inderdaad Folke en dat is een YA616.
Ik heb zelf nog de YA328 gereden in Bergen op Zoom
Uit mijn hoofd geloof ik de KL-15-98 O-)

Voorbeeld
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4319
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Rev matching... of iets wat erop lijkt?

 · 
Posted: 18.08.2017 - 16:41  ·  #20
Quote door 626Ronin

die 1500 tpm zijn idd bedoeld voor het milieu/om te voorkomen dat het vacuüm oliedampen aan gaat zuigen die dan verbrand worden.


Kijk, zo leer je nog eens wat. Zat Tenck dus direct goed met z'n eerste reply (maar hoe & waarom is ook interessant)

Niet dat ik niet geinteresseerd ben in dienstplichtherinneringen van forumgenoten hoor...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Rev matching... of iets wat erop lijkt?

 · 
Posted: 18.08.2017 - 16:54  ·  #21
Quote door René

Quote door folke3

Quote door ChrisMe

dubbelklutsen (naar het Engelse/Amerikaanse double clutching), zo heette dat vroegâh


En als je hierop leerde rijden weet je daar alles van!


Inderdaad Folke en dat is een YA616.
Ik heb zelf nog de YA328 gereden in Bergen op Zoom
Uit mijn hoofd geloof ik de KL-15-98 O-)


Ik reed in Duitsland soms de YB626. De bergingswagen van 42 Bat. Limburgse Jagers. Hier zit de chillende sergeant er bovenop.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
jan45
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zevenbergen
Leeftijd: 79
Berichten: 211
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: Rev matching... of iets wat erop lijkt?

 · 
Posted: 18.08.2017 - 17:41  ·  #22
Deze romantische ervaring met dubbel cluth heb ik niet, mijn ervaring begon in het beroepsvervoer met Fiat, Mac en Kenworth. Die ervaring zit er zo ingebakken dat ik het nu nog af en toe onbewust gebruik, maar een wagen met kapotte koppeling naar huis rijden no problem.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0