Ik ben het jaar begonnen met het laten reviseren van de automaat van mijn xc70 uit 2004. Na 400000 km was dit een keer nodig. Hij liep nog aardig goed, maar een olielekkage vereiste dat de automaat aan de kant moest om dit te verhelpen. Het leek mijn handig om dit te combineren.
Na het reviseren spring de automaat met een koude motor in de veiligheidsmodus. Het uitlezen van de boorcomputer laat zien dat de dat deze de verbinding verliest met de computer van de automaat. In het display, waar de versnelling staat (D-R-N), is daarna een streepje te zien.
Bij het starten met een warme motor werkt alles prima.
De reactie van het bedrijf waar de automaat is gereviseerd is wat vaag. Zij geven aan het probleem verder te moeten onderzoeken en dat dit tegen betaling moet. Zij verwachten dat het een electronica probleem is en dus niet onder de garantie van het reviseren valt.
Wie weet wat hiervan de oorzaak kan wezen en wat moet ik met het reviseer bedrijf aan?
Na het reviseren spring de automaat met een koude motor in de veiligheidsmodus. Het uitlezen van de boorcomputer laat zien dat de dat deze de verbinding verliest met de computer van de automaat. In het display, waar de versnelling staat (D-R-N), is daarna een streepje te zien.
Bij het starten met een warme motor werkt alles prima.
De reactie van het bedrijf waar de automaat is gereviseerd is wat vaag. Zij geven aan het probleem verder te moeten onderzoeken en dat dit tegen betaling moet. Zij verwachten dat het een electronica probleem is en dus niet onder de garantie van het reviseren valt.
Wie weet wat hiervan de oorzaak kan wezen en wat moet ik met het reviseer bedrijf aan?