Een tijdje geleden had ik een set capella velgen erbij gekocht zonder stoeprand schades.
Gezien mijn andere set wel wat stoeprand schades had besloten die te gaan gebruiken als winterset. Via een aanbieding mooie set Fulda winterbanden gekocht in de maat 225/ R18
Alleen bij opleggen van de zomerbanden op mijn nieuwe set bleek dat er een lichte slag inzat. Dat was met rijden goed te merken. Vanaf 70 trilde hij als een malle.
Daarna maar gaan zoeken naar een bedrijf wat kon velgen kon richten.
Enkele bedrijven gevonden en die gemaild. Veel wilde alleen kale velgen of rekende prijzen waarvan je dacht...
En ja ik wilde langs rijden banden laten demonteren, richten en weer monteren.
Uiteindelijk in Amsterdam een bedrijf gevonden. www.velgenexpert.nl
Een afspraak gemaakt en vanochtend heen gereden.
Auto met z'n wielen van de grond en bandjes eraf.
Daarna gaat de velg op het richt apparaat en word schoongemaakt.
Van de 4 velgen hadden er 3 aardige hobbels.
Na velg montage wordt hij schoongemaakt.
Daarna gaat er een naald tegen de velg om te kijken waar de oneffenheden zitten.
dit wordt afgetekend en dan wordt met een hydraulisch pers de deuk er uit gedrukt.
Als de velg weer rond is word apart de rand nog een keer onder de naald gelegd en wordt de rand van de velg ook weer rond gemaakt.
1 velg had het zwaar te verduren gehad.
Onderstaand een filmpje hoe mijn velg verwarmd en vervolgens gericht word.
https://youtu.be/2Kv-AkSXppI
Daarna bandje weer op de velg en balanceren maar.
De weg terug was een waar genot. De A4 en A44 voelde zo strak als een biljartlaken.
Ja en de prijs voor dit alles € 242,- in de BTW
Gezien mijn andere set wel wat stoeprand schades had besloten die te gaan gebruiken als winterset. Via een aanbieding mooie set Fulda winterbanden gekocht in de maat 225/ R18
Alleen bij opleggen van de zomerbanden op mijn nieuwe set bleek dat er een lichte slag inzat. Dat was met rijden goed te merken. Vanaf 70 trilde hij als een malle.
Daarna maar gaan zoeken naar een bedrijf wat kon velgen kon richten.
Enkele bedrijven gevonden en die gemaild. Veel wilde alleen kale velgen of rekende prijzen waarvan je dacht...
En ja ik wilde langs rijden banden laten demonteren, richten en weer monteren.
Uiteindelijk in Amsterdam een bedrijf gevonden. www.velgenexpert.nl
Een afspraak gemaakt en vanochtend heen gereden.
Auto met z'n wielen van de grond en bandjes eraf.
Daarna gaat de velg op het richt apparaat en word schoongemaakt.
Van de 4 velgen hadden er 3 aardige hobbels.
Na velg montage wordt hij schoongemaakt.
Daarna gaat er een naald tegen de velg om te kijken waar de oneffenheden zitten.
dit wordt afgetekend en dan wordt met een hydraulisch pers de deuk er uit gedrukt.
Als de velg weer rond is word apart de rand nog een keer onder de naald gelegd en wordt de rand van de velg ook weer rond gemaakt.
1 velg had het zwaar te verduren gehad.
Onderstaand een filmpje hoe mijn velg verwarmd en vervolgens gericht word.
https://youtu.be/2Kv-AkSXppI
Daarna bandje weer op de velg en balanceren maar.
De weg terug was een waar genot. De A4 en A44 voelde zo strak als een biljartlaken.
Ja en de prijs voor dit alles € 242,- in de BTW