In de eerste bijlage wil 'kortsluiting met de massa' trouwens niet zeggen dat je een massaprobleem hebt, maar dat een plus-kabel ergens contact maakt met de massa (bijv. doorgesleten in de deurdoorvoer, of water in een stekker).
Ook al bevestigd door Ierren: Een massaprobleem kan ook wel, maar zou alleen dit verschijnsel geven als alle drie de lampjes op dezelfde massa-aansluiting zitten, en dat zal niet zo zijn aangezien er zowel lampen vooraan als achteraan geaffecteerd zijn, en die lamp units maken gebruik van andere massapunten.
Werken de andere functies op de hendel wel? Draaiknop DIM functies bijv.? Als dat via dezelfde contactpuntjes/stekker verloopt dan weet je dat die iig goed zijn.
Er is geen ouderwets knipperlicht relais meer. Iig bij mijn auto (P3) merk je dat bijv. aan dat als je de alarmverlichting aanzet terwijl het contact af is, er niks klikt. Zet je contact aan of start de motor dan komt er wel een klikgeluidje. Dat wordt dus digitaal geproduceerd, niet mechanisch. Zou het mechanisch zijn dan hoor je het klikgeluid ook met contact af. Als ik het me goed herinner was dat bij de P2 ook al zo.
Lampen en fittingen kan je wel uitsluiten lijkt me, na jouw
s, het zal toch in de bedrading zitten vrees ik. Als je je spiegels op automatisch inklappen hebt staan en die telkens bewegen als je opent/sluit, zou ik me kunnen voorstellen dat er daar iets doorgesleten is. Zou niet moeten, maar bedradingsmantel wordt wel wat broos met de jaren, dus kan ook knappen als een draadje draait en niet eens knakt. Als er dan een koperdraadje tegen de metalen doorvoer of deur aanligt, dan heb je sluiting en krijg je dit.