Richtingaanwijzers vooraan blijven continu aan

Instellingen verlichting

Froggy
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Richtingaanwijzers vooraan blijven continu aan

· 
Posted: 07.02.2017 - 16:23  ·  #1
Beste leden,
Mijn Volvo S60 (2001) heeft het volgende aan de hand:

de richtingaanwijzers vooraan lichten mee op met de voorlichten en blijven voortdurend aan. Niet op volle sterkte maar toch voldoende om 's nachts mijn wagen onmiddellijk uit de rest van het verkeer te kunnen herkennen. Omdat ik de enige ben die oranje verlichting heeft aan de zijkanten.

Bij de keuring heb ik hiervoor al een opmerking gekregen dat dit niet wettelijk is. Ze zeiden me dat deze configuratie voor Amerika bedoeld is.

Ik herinner me niet of dit altijd al zo geweest is of niet. Vroeger brandden de koplampen altijd (je kon ze niet uitzetten). Bij een onderhoud heb ik gevraagd om deze te programmeren dat ze uitgaan in stand 0.
Na een tijd zoeken in VIDA kreeg ik te horen dat die instelling niet te vinden is en niet te wijzigen is voor dit model.
Toen ik vroeg of ik eens mocht proberen had ik het binnen de minuut gevonden.
Misschien is er hier (door de garagist of mij) per ongeluk een andere instelling gewijzigd?

Hoe krijgt men (in VIDA?) ingesteld dat enkel de witte koplampen branden?

Verder is er nog het volgende raar gedrag van de lichten:
- in achteruit licht er slechts 1 achteruitrijlamp op. Aan 1 kant i.p.v. beide kanten. De lamp vervangen heeft niet geholpen.
- de dashboardverlichting blijft altijd aan, ook met gedoofde lichten. Maar dit is misschien standaard zo?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Richtingaanwijzers vooraan blijven continu aan

· 
Posted: 07.02.2017 - 19:42  ·  #2
Die Amerikaanse richtingaanwijzers is echt een stukje hardware, kan je niet even uitschakelen in Vida.
Froggy
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 15:21  ·  #3
Enig idee hoe of waarom dit zo gekomen is?
Waarom zou iemand zoveel moeite doen voor zo'n minimaal resultaat wat strikt gezien dan nog niet eens legaal is?
Het zou me straf lijken dat deze zo van de band is gerold, want heb nog nooit een andere wagen zo zien rijden, op een typisch Amerikaans geïmporteerde wagen na..
Het ziet er dus naar uit dat er met de relais zal moeten geknoeid worden als ik dit terug in gewone EU-configuratie zou willen zetten... :-/
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 15:34  ·  #4
Quote door Froggy

Waarom zou iemand zoveel moeite doen voor zo'n minimaal resultaat wat strikt gezien dan nog niet eens legaal is?
Het zou me straf lijken dat deze zo van de band is gerold, want heb nog nooit een andere wagen zo zien rijden, op een typisch Amerikaans geïmporteerde wagen na..
Het ziet er dus naar uit dat er met de relais zal moeten geknoeid worden als ik dit terug in gewone EU-configuratie zou willen zetten... :-/

Omdat het er blijkbaar vetcoolhiphappening uit ziet. Je ziet het vooral veel op Honda's (die voor een USDM look gaan). Er zijn ook webshops die kant en klare corner light oplossingen verkopen.
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 15:35  ·  #5
Quote door Froggy

Als ik het goed heb, zit er een ander type fitting in, met 3 draden. Normaal zit er een tweedraads in.
Even nieuwe fittingen bestellen bij de dealer, kosten een eurootje of 5 dacht ik.

Ik weet van meerdere mensen hier op het forum die dat gedaan hebben, gewoon omdat ze het mooi vinden. In NL is het volgens mij wel toegestaan.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 15:48  ·  #6
Quote door Wybe

Quote door Froggy

Als ik het goed heb, zit er een ander type fitting in, met 3 draden. Normaal zit er een tweedraads in.
Even nieuwe fittingen bestellen bij de dealer, kosten een eurootje of 5 dacht ik.

Ik weet van meerdere mensen hier op het forum die dat gedaan hebben, gewoon omdat ze het mooi vinden. In NL is het volgens mij wel toegestaan.

Misschien volstaat het loskoppelen van één draad? (ben zelf niet goed met electra, maar misschien iemand die het kan bevestigen)
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 15:07  ·  #7
Quote door Wybe

Helaas, ook in Nl is het voeren van een andere kleur dan wit of geel aan de voorzijde van de auto verboden.
Ik heb voor het voeren van oranje verlichting al meermaals de beurs mogen openen ;-).
swfb
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 16:54  ·  #8
Het lijkt meer op een massa probleem, zeker als je ook problemen ervaart met de achterlichten.
Ik zou eerst eens beginnen met de stekkers schoon te maken en aansluitingen te controleren op corrosie.
Ook de bolletjes zelf die in de houders zitten
Froggy
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.02.2017 - 17:00  ·  #9
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga jullie adviezen eens uit proberen en laat binnenkort weten of het gelukt is.

Selected quotes for multi-quoting:   0