Mijn S60 deed het met standaard vermogen en een paardentrailer al prima, nu met kuurtje van Obbe nog beter.
Hangt met enige regelmaat een paardentrailer achter van in totaal 1500-1600 kilo en dat gaat prima.
Uiteraard niet naar z'n 6 schakelen (rijd handgeschakeld met een aanhanger), maar gewoon naar zijn 5 en als er vermogen nodig is nog verder terug. Laat het blok maar lekker werken met wat erachter.
Met geladen paardentrailer rijd ik trouwens ook vaak net geen 90, beetje afhankelijk van het verkeer. Vinden de beestjes net wat fijner. Is ie leeg of wat anders uiteraard wel 90, oftewel rond de 100 op de teller.
Heb een tijd terug een klein stukje met nog wat meer gereden dan de S60 mag hebben, dat was wel wat merkbaar (praten over een mini stukje tussendoor) maarzelfs dat gaf nog het idee dat het wel goed zat qua vermogen en alles.
Met een non-turbo zou ik tot de 80 zeker in z'n 4 blijven rijden en met 90 afhankelijk van het toerental ook nog.
Houd altijd aan om met kar een versnelling lager te rijden dan je normaal zou doen.
Zelf aanhanger ervaring tot 40ton door mijn vorige werk, combinaties van 5 aanhangers achter elkaar tot 30 meter en dat gewicht en dan ongeremd dus durf wel te zeggen dat ik enige ervaring heb