ik zou zeker de LMM ( luchtmassameter ) verdenken.
Dat ding ga je alleen uit kunnen lezen als hij echt slecht is, bij zeg maar latent misselijk zijn merk je het aan je brandstof gebruik.
De wagens ( benzine en diesel ) gaan dan flink meer gebruiken.
Bij de meeste 2000-2008 modellen kan de zelfde gebruikt worden, het is zinnig eerst even te wisselen met een LMM van een ander forumlid die in de buurt zit.
De B.C. van de Volvo's liegen alsof het gedrukt staat.
vandaag nog eens goed gekeken en geen risiko genomen...
De D5 B.C. gaf aan nog 300 km als actiradius aan....
Toch ging er doodleuk 63L sap in, dus die 300km is een belachelijke vertoning, naald stond nog ruim voor het rood, echter ik had hem wel mooi kunnen duwen...
70L tank, dus nog 7 liter over, ik denk niet dat hij het laatste stuk opeens 1 op 42 zou gaan lopen, als hij daarvoor 1 op 14,8 liep.
( dat laastste is gemeten km gedeeld door de liters... )
B.C, geeft overigens doodleuk een verbruik ( gemiddeld ) van 5,9L aan, en dat is dan 1 op 16,9
nou niet dus...
1 op 10 met caravan is trouwens een zeer mooie waarde...
Dat ding ga je alleen uit kunnen lezen als hij echt slecht is, bij zeg maar latent misselijk zijn merk je het aan je brandstof gebruik.
De wagens ( benzine en diesel ) gaan dan flink meer gebruiken.
Bij de meeste 2000-2008 modellen kan de zelfde gebruikt worden, het is zinnig eerst even te wisselen met een LMM van een ander forumlid die in de buurt zit.
De B.C. van de Volvo's liegen alsof het gedrukt staat.
vandaag nog eens goed gekeken en geen risiko genomen...
De D5 B.C. gaf aan nog 300 km als actiradius aan....
Toch ging er doodleuk 63L sap in, dus die 300km is een belachelijke vertoning, naald stond nog ruim voor het rood, echter ik had hem wel mooi kunnen duwen...
70L tank, dus nog 7 liter over, ik denk niet dat hij het laatste stuk opeens 1 op 42 zou gaan lopen, als hij daarvoor 1 op 14,8 liep.
( dat laastste is gemeten km gedeeld door de liters... )
B.C, geeft overigens doodleuk een verbruik ( gemiddeld ) van 5,9L aan, en dat is dan 1 op 16,9
nou niet dus...
1 op 10 met caravan is trouwens een zeer mooie waarde...