rijhoogte bij achteras

V70 black
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: rijhoogte bij achteras

· 
Posted: 25.04.2016 - 23:00  ·  #46
Floris ,

het zijn dezelfde wielen voor en na de nivomatics en schroefveren wissel.

ik heb de auto met deze wielen zo gekocht.

Als ik het goed begrijp centreert de velg op de naaf en niet door de wielbouten zoals bij een VW Transporter T3.

vandaag weer eens met de tandemasser er achter gereden en het verschil is te merken; de vering zakt achter niet zover door. En het rijdt redelijk stabiel.

Groeten Rick
florisjj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 26.04.2016 - 16:24  ·  #47

Als ik het goed begrijp centreert de velg op de naaf en niet door de wielbouten zoals bij een VW Transporter T3.

Dat is in theorie wel de bedoeling inderdaad.. Vermoed dat de T3 hier meer een uitzondering op de regel is.

Vreemd dat je een trilling hebt na het vervangen van de veren. Als je banden, wielen en uitlijning goed zijn wordt het een zoektocht.. <_<
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 26.04.2016 - 16:30  ·  #48
Kunnen de nivomats niet een trilling veroorzaken? Je hebt 2dehands exemplaren gemonteerd?

Apart dat de trilling is gekomen na het vervangen van de achterschokbrekers. :think
V70 black
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.04.2016 - 22:04  ·  #49
Hallo,

ik ga kijken of ik met een paar andere velgen ook de trillingen ervaar. een maatje van me heeft meerdere wielen staan/liggen; maar eens kijken of daar een tussen zit voor een naafmaat van ø64,4mm.

is deze maat (ø64,4mm) trouwens een "Volvo" maat of is er ooit een aftermarket naaf op geschroefd?

de velgen hebben een naafgat van ø65,1mm en het kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar de wielen aan de auto heeft laten balanceren.

Ik ga gewoon rustig op zoek waar het vandaan komt.

Groet Rick

Selected quotes for multi-quoting:   0