Gisteren de V70 maar weer eens uitgelezen, het lijkt alsof ie soms wat vermogen mist en dat ie wat inhoudt bij ±2500 toeren.
Er kwam een hele rits codes uitgerold (niet schrikken), waar een heel aantal al van verwacht waren:
Even erdoorheen gaan en mijn vermoedens waar ze vandaan komen:
AUM-47FE, auto is origineel zonder versterker geleverd, geen probleem
CCM-DD20, Airco moet bijgevuld dus verwacht dat ie daar vandaan komt (koelt wel maar niet 100%).
CEM-9C03; lampje bij de sleutel doet t niet
ECM-5110; komt van de ECU Tuning (niet standaard software)
ECM-9100; koppelingpedaalsensor, wordt vervangen
hele rits parkeersensoren, die ontbreken na de nieuwe bumper, geen probleem
CEM-1F00; komt van de ECU Tuning (niet standaard software)
ECM-601C & ECM 602D; Hier zit het probleem denk ik
ECM-9800; auto in noodloop geschoten omdat het koppel dat geleverd wordt groter is dan het verwachte koppel
wat verlichting die niet herkend wordt, want LED
ECM-221B; Achterste Lambda sonde, heeft misschien ook invloed, ligt klaar om vervangen te worden.
Als ik naar de ECM-601C & ECM 602D ga kijken in Vida krijg ik het volgende:
De TCV is net vervangen, dus die verdenk ik niet. Alle vacuum slangetjes ernaartoe ook.
Bij ECM-9800 gaat ie volgens vida in Noodloop, dat heb ik gemerkt. Dit treed op als ik in de 5 op de snelweg rij, terug moet zakken naar 80km/u en dan de cruise control weer inschakel om op de snelheid te komen waar ik eerder op reed. Oftewel bij vol gas en weinig toeren. Dit is me 2x gebeurt (daarna heb ik er rekening mee gehouden). Bij gewoon gas geven met het pedaal gebeurd het (volgens mij) niet.
Ik denk dat 601C, 602C en 9800 samen hangen en dezelfde oorzaak hebben. Alleen welke precies weet ik niet, enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de turbo aan het eind van z'n leven is (zou natuurlijk goed kunnen naar 280.000km) maar voordat ik die ga vervangen wil ik graag eens in jullie kennis prikken.
Dus, ideeen?
Er kwam een hele rits codes uitgerold (niet schrikken), waar een heel aantal al van verwacht waren:
Even erdoorheen gaan en mijn vermoedens waar ze vandaan komen:
AUM-47FE, auto is origineel zonder versterker geleverd, geen probleem
CCM-DD20, Airco moet bijgevuld dus verwacht dat ie daar vandaan komt (koelt wel maar niet 100%).
CEM-9C03; lampje bij de sleutel doet t niet
ECM-5110; komt van de ECU Tuning (niet standaard software)
ECM-9100; koppelingpedaalsensor, wordt vervangen
hele rits parkeersensoren, die ontbreken na de nieuwe bumper, geen probleem
CEM-1F00; komt van de ECU Tuning (niet standaard software)
ECM-601C & ECM 602D; Hier zit het probleem denk ik
ECM-9800; auto in noodloop geschoten omdat het koppel dat geleverd wordt groter is dan het verwachte koppel
wat verlichting die niet herkend wordt, want LED
ECM-221B; Achterste Lambda sonde, heeft misschien ook invloed, ligt klaar om vervangen te worden.
Als ik naar de ECM-601C & ECM 602D ga kijken in Vida krijg ik het volgende:
De TCV is net vervangen, dus die verdenk ik niet. Alle vacuum slangetjes ernaartoe ook.
Bij ECM-9800 gaat ie volgens vida in Noodloop, dat heb ik gemerkt. Dit treed op als ik in de 5 op de snelweg rij, terug moet zakken naar 80km/u en dan de cruise control weer inschakel om op de snelheid te komen waar ik eerder op reed. Oftewel bij vol gas en weinig toeren. Dit is me 2x gebeurt (daarna heb ik er rekening mee gehouden). Bij gewoon gas geven met het pedaal gebeurd het (volgens mij) niet.
Ik denk dat 601C, 602C en 9800 samen hangen en dezelfde oorzaak hebben. Alleen welke precies weet ik niet, enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de turbo aan het eind van z'n leven is (zou natuurlijk goed kunnen naar 280.000km) maar voordat ik die ga vervangen wil ik graag eens in jullie kennis prikken.
Dus, ideeen?