Zie bijgaande foto's. Op mijn middelste verstuiver (2.4 D5 2006 in een V70) zit een roestkleurige aanslag. Droog, poeder-achtig, niet vettig. Ik heb het weggeveegd en het komt bij gebruik van de auto weer terug, dus het is niet oud.
Het zit niet op het kubusvormige retourkopje dus ik denk dat het langs het metalen klemmetje naar buiten geperst wordt. Het zit ook duidelijk in 2 richtingen, niet geheel rondom. Ik zou denken dat het diesel is wat uit de retour lekt, maar het is niet vettig en die kleur is ook wel bizar. Iemand enig idee?
Zo'n 1000km geleden heb ik er al eens een busje Wynns Diesel System cleaner ingegooid. Geen idee of dat kwaad of goed gedaan heeft. Het veranderde niet merkbaar veel (de vorige eigenaar had er net daarvoor 3000km probleemloos mee gereden) al leken de verbruikscijfers wel te dalen toen het spul in de tank zat, maar daarna weer terug op de oude cijfers.
Een bijkomend vraagje: waarom zijn de retourslangetjes van de 1e en 2e cylinder (vanaf links gekeken) langer dan de rest? Die liggen wel in een bocht maar de rest niet.
Het zit niet op het kubusvormige retourkopje dus ik denk dat het langs het metalen klemmetje naar buiten geperst wordt. Het zit ook duidelijk in 2 richtingen, niet geheel rondom. Ik zou denken dat het diesel is wat uit de retour lekt, maar het is niet vettig en die kleur is ook wel bizar. Iemand enig idee?
Zo'n 1000km geleden heb ik er al eens een busje Wynns Diesel System cleaner ingegooid. Geen idee of dat kwaad of goed gedaan heeft. Het veranderde niet merkbaar veel (de vorige eigenaar had er net daarvoor 3000km probleemloos mee gereden) al leken de verbruikscijfers wel te dalen toen het spul in de tank zat, maar daarna weer terug op de oude cijfers.
Een bijkomend vraagje: waarom zijn de retourslangetjes van de 1e en 2e cylinder (vanaf links gekeken) langer dan de rest? Die liggen wel in een bocht maar de rest niet.