@ Bijlaard: Om geen te grote posts met ellenlange quotes te maken, heb ik hier even in een losse post zonder quotes gereageerd.
Ik had begrepen van mijn monteur dat de druksensoren er wel uit te programmeren zijn, maar de temperatuursensor beter niet omdat deze nog andere funties heeft. Hoe zit dat dan?
1) Bij mij is de originele DPF met een grote boor in de lengterichting in de diameter van de uitlaat doorboord. Hierdoor houd je niet alleen het originele uiterlijk maar blijft ook de dempende werking intact. Dit is, zoals je wel zult begrijpen, ook een veel makkelijkere en goedkopere manier dan een aparte vervangende pijp maken en aansluiten.
Wat ook nog wel eens gedaan wordt is dat de dpf op een lasnaad rondom open gesneden wordt, dat vervolgens de kern in zijn geheel eruit gehaald wordt en vervolgens weer dichtgelast wordt, dit is echter af te raden omdat het veel werk is, en het geluid erg blikkerig wordt. (Tenzij je dit mooi vindt natuurlijk)
2) Ik weet wel dat er vroeger wel eens een katalysator werd vervangen voor een vervangende pijp maar dit wordt bij de moderne motoren niet meer toegepast en wordt zelfs afgeraden heb ik begrepen.
met je opmerking dat de meesten dit zo doen ben ik het zeker niet eens. Het is trouwens ook niet logisch omdat het a) een stuk duurder is en b) het risico op afkeur door de duidelijke afwijking van het origineel in de hand werkt.
Of het moet zijn dat er door jullie als service voor iedere keuring even gratis een originele leen DPF onder wordt gezet?
3) Als het de klant zijn eigen wens is, moet je dan als bedrijf je klant niet informeren over de (al genoemde) risico's van wat hij wil en dat hij hierdoor alleen maar duurder uit zal zijn?
Betreft Loe kan ik kort zijn:
Uit zijn topic haal ik dat hij dit hobbymatig als experiment bij zijn eigen auto heeft uitgeprobeerd.
(Hij verkoopt banden en velgen)
Het heeft veel tijd en geld gekost maar werkt uiteindelijk wel, maar heeft (naar ik heb begrepen) uiteindelijk besloten om deze pijpen niet te leveren. Dat zet natuurlijk ook al wel te denken.
Dit wil dus zeker niet zeggen dat zijn systeem een goede oplossing is en dat zijn auto nu gewoon door de keuring zal komen.
Ik vindt dit dus zeker geen goed voorbeeld van je om als argument te gebruiken.
Opvallend is wel dat hij het over een vervangende pijp heeft met alle aansluitingen voor de sensoren.
Wat me trouwens aan je antwoorden wel heeft geïnteresseerd, is dat je aangeeft dat de temperatuursensor eruitgeprogrammeerd kan worden.
Omdat dit bij mijn auto schijnbaar bewust niet is gebeurd, zal ik hier even een belletje aan wagen waarom dit was want ik ben wel benieuwd waarom.