Bij mijn V70 2.4D uit 2007 heb ik nu een aantal keer de melding "Roetfilter vol"gekregen en schiet de auto vervolgens in de noodloop.
Na de eerste keer gelijk naar de garage. Daar is het filter schoongebrand, de storing weg gehaald en ook de Lambda-sonde vervangen (die ook een storing gaf)
Na een aantal kilometers weer dezelfde melding, weer noodloop... Ik heb me laten vertellen dat als het filter echt kapot is, het schoonbranden ook niet meer helpt. Bij een koude motor is er niets aan de hand (melding weg, auto rijd normaal) maar zodra ik uit de stad ben (dus meer toeren maak) en de motor is iets warmer, dan verschijnt de melding weer en gaat de noodloop er weer op.
Ik heb besloten om bij fasttech het filter te laten "verwijderen", de EGR weg te laten programmeren en als ik er toch ben de motor te laten tunen van 163PK naar 200PK en 430NM. Hopelijk ben ik dan van een heleboel gelazer af met dat filter n rijd ik ook nog eens een stuk zuiniger (nu 8.3/100)...
Mijn vraag: kent iemand dit probleem?, heeft iemand ook het filter/EGR laten weghalen en merk je veel verschil in rijden/zuinigheid? en heeft iemand dezelfde tunig laten doen? en wat is jullie ervarig daar mee?
groet,
Jos
Na de eerste keer gelijk naar de garage. Daar is het filter schoongebrand, de storing weg gehaald en ook de Lambda-sonde vervangen (die ook een storing gaf)
Na een aantal kilometers weer dezelfde melding, weer noodloop... Ik heb me laten vertellen dat als het filter echt kapot is, het schoonbranden ook niet meer helpt. Bij een koude motor is er niets aan de hand (melding weg, auto rijd normaal) maar zodra ik uit de stad ben (dus meer toeren maak) en de motor is iets warmer, dan verschijnt de melding weer en gaat de noodloop er weer op.
Ik heb besloten om bij fasttech het filter te laten "verwijderen", de EGR weg te laten programmeren en als ik er toch ben de motor te laten tunen van 163PK naar 200PK en 430NM. Hopelijk ben ik dan van een heleboel gelazer af met dat filter n rijd ik ook nog eens een stuk zuiniger (nu 8.3/100)...
Mijn vraag: kent iemand dit probleem?, heeft iemand ook het filter/EGR laten weghalen en merk je veel verschil in rijden/zuinigheid? en heeft iemand dezelfde tunig laten doen? en wat is jullie ervarig daar mee?
groet,
Jos