Quote door JeeTee
Vandaag weer afgetankt, Boordcomputer zegt 1 op 19,9 werkelijkheid 1 op 17,6
Langzamerhand worden de verschillen tussen BC en werkelijkheid steeds kleiner. Heeft iemand ervaring met het zuiniger worden na de ingrepen die gedaan zijn aan mijn auto. (lees schoonbranden van de motor)
Ja, het heeft even tijd nodig, de mijne reed eerst 1 op 13,-
Toen alle ingrepen gedaan ( EGR afdoppen, inlaat reinigen, ECO tuning er op ) en per tank is hij zuiniger geworden.
( handig dat ik al die dingen zelf kan en de spullen er voor in huis heb )
Ik heb ook de nodige additieven door de tank gegooid en probeer het blok zo schoon mogelijk te houden.
Als laatste heb ik het roetfilter er tussen uit gehaald, nu eens kijken wat dat gaat brengen.
( het is wel een aftermarket, die houden 50% minder tegen dan een echte DPF in de Euro 4> maar toch... )
Het verbruik was al gedaald tot iets van 1 op 15,5 of xo, en dan was nog met roetfilter.
In de regel doen de Euro 4 modellen met D5 ronde de 1 op 10 tot 1 op 12,5 ( zonder aanpassingen )