Roetfilterproblemen?

risrael
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Roetfilterproblemen?

· 
Posted: 20.11.2013 - 00:27  ·  #1
Zoals reeds eerder vermeld ben ik voornemens een V70 met de nieuwe D4 motor te gaan rijden. Nu hoor je nogal vaak dat de volvo diesels nogal eens last hebben van roetfilterproblemen. Vooral als je vaak kortere ritjes maakt. Nu juist daar zit mijn angst. Ik woon dicht bij het werk en ondanks dat ik af en toe lange afstanden rijd maak ik dus ook vaak kleine ritjes.
Wat zijn jullie ervaringen? Komen deze problemen bij volvo meer voor dan bij andere merken?
...

Subject:

Re: Roetfilterproblemen?

· 
Posted: 20.11.2013 - 17:17  ·  #2
Een roetfilter is een roetfilter. Ik ben van mening dat ze korte afstanden inderdaad niet leuk vinden. Het is dus niet merkgebonden als het gaat om problemen m.b.t het roetfilter. Maar inderdaad loop je bij elk merk de kans dat deze dicht gaat zitten. Op tijd wisselen is in mijn ogen dus een absolute pré! ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.11.2013 - 18:34  ·  #3
Een ding snap ik niet helemaal, waarom 2 gelijksoortige Topics ?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.11.2013 - 18:39  ·  #4
Om verwarring te voorkomen het andere topic gesloten en de post van Ddh gekopieerd.

Quote door Ddh

Korte stukjes zijn funest voor elk roetfilter. Boel komt niet genoeg op temperatuur.
Bij Volvo heb ik er geen ervaring mee. Maar ik werk bij een vw dealer, en daar is het ook aan de lopende band, de problemen met roetfilters die geregenereerd moeten worden. Komt allemaal door de korte stukjes. Meeste mensen komen hier nooit op de snelweg.
Vroeger had ik een 307.....daar reed de dame mee naar school...korte stukjes....dus ellende.
Ik heb nu 2 diesels.....beide zonder roetfilter!!

Is een (moderne) diesel wel de juiste keuze dan voor jou?
risrael
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.11.2013 - 22:02  ·  #5
Ja sorry mijn fout.
Ik dacht dat het onderwerp beter bij "dieselmotoren" paste vandaar. Ik weet niet of ik het bericht later nog kan verplaatsen...
Maar on topic:
Ondanks dat ik vrij vaak korte afstanden maak rij ik ook vaak wat langere en in totaal ongeveer 40.000 km per jaar. Vandaar de keuze voor een diesel. En zeker in combinatie met de 20% bijtelling een fijne keuze. Gelukkig heeft de Volvo in ieder geval nog een waarschuwing als de roetfilter vol dreigt te lopen. Dit hebben andere merken niet. Ik heb ook een avensis gereden en daar gebeurde het wel eens dat de mensen dachten dat ie in brand stond zoveel rook dat er uit kwam. Als hij na een aantal keren niet kon regenereren dan ging hij dit dwangmatig doen op een onbewaakt en meestal ongunstig moment.....
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.11.2013 - 22:09  ·  #6
Quote door risrael

Ik dacht dat het onderwerp beter bij "dieselmotoren" paste vandaar. Ik weet niet of ik het bericht later nog kan verplaatsen...

Dit is geen enkel probleem.
Een PM volstaat. ;-)

Selected quotes for multi-quoting:   0