Kijk, die lui in de EU en niet in het minst in Den Haag zijn totale amateurs... ik heb het over de lui die het beleid maken hier.
Paar voorbeelden, begin jaren 90 werd zwavelarme diesel geintroduceerd, die was flink duurder dan de gewone diesel.
Om het te " stimuleren " was de zwavelarme diesel flink duurder, ( nu is alle diesel zwavelarm )
LPG is flink schoner als benzine, je wordt echter totaal gestaft als je er op rijdt...
Ik kan het fout hebben hoor, maar volgens mij zitten we op een flinke aardgasbel in Groningen.
( De Italianen, Duitsers , ja zelfs Amerikanen hebben al lang begrepen dat CNG een zeer goede brandstof is )
In NL heeft men schoorvoetend een netwerk met CNG vulpunten sinds 2003 uitgebreid, met enorme subsidies opgezette CNG vulpunten. ( er zijn er nu tegen de 100 in NL )
Ik weet dat heel goed nog als pionier....
Ik 2008 betaalde je 0,70 per KG CNG.
Nu, betaal je tegen de 1,10 per KG CNG
In 2009 was de MRB gelijk gesteld aan benzine tarief ( op zich al een schande ) maar in het kader van de stimulering hebben ze dat weer verhoogd naar G3 tarief, ja,ja in het kader van de stimulering....
Dan is het ook nog eens zo dat je natuurlijk BPM straf krijgt bj de aanschaf van een CNG wagen...
Wie rijdt er nu wel op CNG? een enkeling die een paar jaar geleden een wagen heeft gekocht, en de meeste gemeentes, en taxi busjes.
( een totaal gemiste kans door de regering die we hebben )
Op het zelfde moment van implementeren van een CNG vulstation netwerk maak je de CNG prijs ruim 50% hoger, straf je de eigenaren ook nog eens flink met veel hogere MRB tarieven..
Echter ook op dat zelfde moment ga je onzinnige slurpers zoals Priussen etc MRB vrijstelling geven ( lees de artikelen er maar eens op na, bedrijven de massaal op o.a. Prius zijn overgestapt zijn goed geschrokken van de brandstof rekening, die vloog namelijk als een raket omhoog.... met een beetje gas geven kan een Prius een verbruik hebben van 1 op 8,5 )
Hebben we het maar niet over de miljarden kostende ( ja , men is net een beetje wakker geworden in Den Haag ) bullNondeju aan MRB vrijstelling en bijtellingsvoordeeltjes waar het milieu helemaal niet bij gebaat is ...
Daarom rij ik nu weer op diesel en LPG...
In dit land is het de bedoeling om de burger tot de laatste cent uit te knijpen, en de auto is daar het beste voorbeeld in.
Snappen zullen ze het nooit daar in Den Haag.