Rolhoes rolt niet meer

Gijs

Subject:

Rolhoes rolt niet meer

· 
Posted: 21.02.2010 - 09:24  ·  #1
Hallo,

sinds een paar weken de eigenaar van een V70 D5 uit 2006 (zal mezelf nog introduceren met foto's ;-) )

Net terug van weekje wintersport, had rolhoes vd bagageruimte achter de voorstoelen gelegd, er iets te lomp uitgehaald: springt het apparaat uit elkaar omdat ie ergens achter bleef haken......
Ik heb nu twee onderdelen: het zeil met daaraan nog een knop die je links in de uitsparing aan de zijkant vd kofferbak moet plaatsen en de andere knop die rechts in de uitsparing moet met daaraan een veer. Ik weet dat het werkt a la een rolgordijn maar kom er niet uit hoe ik hem opnieuw op moet spannen. Wellicht dat iemand al een keer met dit bijltje gehakt heeft?

Groet
Gijs
wiljan v70 2.4t awd

Subject:

Re: Rolhoes rolt niet meer

· 
Posted: 05.07.2010 - 19:57  ·  #2
als je nu twee onderdelen hebt is hij waarschijnlijk afgebroken heb zelf ook dit probleem,hij moet vastzitten in de zijkanten als je die eraf kan halen heb je er niks meer aan.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

Re: Rolhoes rolt niet meer

· 
Posted: 12.07.2014 - 19:51  ·  #3
Hallo volvo rijders
Mijn rolhoes 9499026 is ook uit elkaar gesprongen tijdens een verhuizing.
Er waren geen onderdelen defect alleen de veer was ontspannen
Maar na het maken van enkele hulp stukken is het gelukt de veer weer te spannen.

Groeten BUM
Alpinist
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Rolhoes repareren

· 
Posted: 23.08.2015 - 22:37  ·  #4
Heb zelf een rolhoes gehad die niet meer wilde oprollen. Via

How do I fix my Volvo V70 D5

een handige handleiding gekregen hoe je de rolhoes prima kan repareren. Het is even wat werk (je moet wel handig zijn) maar de kosten zijn er eigenlijk niet. Veel goedkoper dan een 2e hand of nieuwe rolhoes kopen. :D

Selected quotes for multi-quoting:   0