rook

BrianG
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

rook

· 
Posted: 30.03.2014 - 20:25  ·  #1
Nu k ongeveer 5 maand mijn volvo S60 uit 2002 heb, zijn me nog weinog dingen tegen gevallen, alleen dat er vabriek af maar 2 speakers inzitte.
Nu dacht ik 3 weeken geleden al tezien dat er een dikke rookpluim achter me hing bij flink het gas intrappen. Nu viel me dag gisteravond weer op. (en nee het is geen diesel ;) haha).
Plus er kwam van de week ook rook onder de motor kap vandaan. Het eenigste wat ik zag wat ik niet eerder had gezien was oli aan de achterkant van de klepdeksel.

Heeft iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?

Greetz Brian
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

Re: rook

· 
Posted: 30.03.2014 - 21:25  ·  #2
Quote door BrianG

Nu k ongeveer 5 maand mijn volvo S60 uit 2002 heb, zijn me nog weinog dingen tegen gevallen, alleen dat er vabriek af maar 2 speakers inzitte.
Nu dacht ik 3 weeken geleden al tezien dat er een dikke rookpluim achter me hing bij flink het gas intrappen. Nu viel me dag gisteravond weer op. (en nee het is geen diesel ;) haha).
Plus er kwam van de week ook rook onder de motor kap vandaan. Het eenigste wat ik zag wat ik niet eerder had gezien was oli aan de achterkant van de klepdeksel.

Heeft iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?

Greetz Brian

Olie aan de achterkant kleppendeksel lijkt me een niet goed afsluitende pakking van het kleppendelsel.

De rookpluim, als die uit de uitlaat komt dan heeft t daar geen relatie mee.

Caterventilatie vervuild --> Schoonmaken

Olieschraapveer zit vast --> http://www.forte-nwe.nl/NL/For…Flush.html

Klepsteelrubbers uitgehard. --> Vervangen, misschien nog te proberen na bovenstaande gedaan te hebben http://www.forte-nwe.nl/NL/For…tment.html te gebruiken.

Forte is geen wondermiddel, alles uit elkaar en probleem mechanisch verhelpen is altijd beter natuurlijk, maar bij zuigerveren die vastzitten helpt t echt nog wel eens en kost dan natuurlijk bijna niets vergeleken bij zuigerveren vervangen en groeven schoonmaken.
roland kosters
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 30.03.2014 - 21:47  ·  #3
Zou het misschien iets heel simpels zijn...
Rook achter de auto... Rook onder de motorkap vandaan... Olie aan de achterkant...

1+1 =2 olie drupt op de hete uitlaat misschien?

Succes
nikom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.03.2014 - 22:56  ·  #4
komt deze rook uit je uitlaat of komt er ook wat vanonder je motorkap.
ik had het ook en toen bleek dat bij een niet turbo motoren zit er een dopje achter op de motor en die was eruit gevallen (was een kunststof/rubber dopje dacht ik, bekende probleem) naar de dealer en daar een nieuwe gehaald van alu en erin geslagen.
BrianG
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 01.04.2014 - 00:41  ·  #5
Ja... Je raad het nooit, vanavond de brug op geweest op het werk, en ja hoor. K kon zo aan de achterzijde men vinger in het blok steeken... Morge maar een dealer in de buurt van Garderen/Stroe, als k heb gevonden waar er 1 zit... En dan nog hoopen dat ze er 1 op vooraad hebben :D

Selected quotes for multi-quoting:   0