Even polsen of iemand de volgende panne al meemaakte.
Het betreft een Volvo V70 2.4 diesel van 2008 met 145000KM op de klok.
Enkele weken geleden was er een brandlucht ( kortsluitingsgeur ) in de wagen. Even later begon er rook uit het dashboard te komen. Langs overal eigenlijk. Ventilatiemonden en gleuf van de cd speler...
Gestopt en contact afgezet en de batterij losgekoppeld. Het roken stopte. De opgeroepen brandweer kon onverrichter zake terug naar huis.
Afgesleept en de garage stelde een defecte alternator vast die teveel stroom produceerde en daardoor is ook de voorgloeikast van de verwarming doorgebrand wat voor de rook ontwikkeling zorgde.
Prijzige reparatie van 1000€.
Ondertussen zijn we een 200 km verder heeft hij een onderhoud gehad en zijn er enige beschadigde kabels gevonden wat mogelijk marterschade zou kunnen zijn.
De brandlucht die in het begin niet te harden was was er zelfs al wat aan het uitgaan.
Alles leek terug te werken. Radio, verwarmde zetels, airco...
Vandaag hetzelfde fenomeen. Opnieuw rook uit het dashboard. Wagen meteen stilgelegd om erger te voorkomen. De wagen wordt ondertussen opnieuw afgesleept voor nazicht.
Iemand die dit al meemaakte? Wat kan een defecte alternator zo nog allemaal doen doorbranden.
De alternator was nu in elk geval niet de boosdoener volgens de bijgeroepen pechverhelper. Die produceerde de normale spanning.
Alle tips zijn welkom en alvast bedankt
Het betreft een Volvo V70 2.4 diesel van 2008 met 145000KM op de klok.
Enkele weken geleden was er een brandlucht ( kortsluitingsgeur ) in de wagen. Even later begon er rook uit het dashboard te komen. Langs overal eigenlijk. Ventilatiemonden en gleuf van de cd speler...
Gestopt en contact afgezet en de batterij losgekoppeld. Het roken stopte. De opgeroepen brandweer kon onverrichter zake terug naar huis.
Afgesleept en de garage stelde een defecte alternator vast die teveel stroom produceerde en daardoor is ook de voorgloeikast van de verwarming doorgebrand wat voor de rook ontwikkeling zorgde.
Prijzige reparatie van 1000€.
Ondertussen zijn we een 200 km verder heeft hij een onderhoud gehad en zijn er enige beschadigde kabels gevonden wat mogelijk marterschade zou kunnen zijn.
De brandlucht die in het begin niet te harden was was er zelfs al wat aan het uitgaan.
Alles leek terug te werken. Radio, verwarmde zetels, airco...
Vandaag hetzelfde fenomeen. Opnieuw rook uit het dashboard. Wagen meteen stilgelegd om erger te voorkomen. De wagen wordt ondertussen opnieuw afgesleept voor nazicht.
Iemand die dit al meemaakte? Wat kan een defecte alternator zo nog allemaal doen doorbranden.
De alternator was nu in elk geval niet de boosdoener volgens de bijgeroepen pechverhelper. Die produceerde de normale spanning.
Alle tips zijn welkom en alvast bedankt