Hoi allen,
Ik heb recentelijk mijn turbo vervangen omdat er een scheur zat in de behuizing van de uitlaat (warme) kant van de turbo. Dit omdat er onwijs veel rook uit de uitlaat kwam nadat de motor stationair liep en een beetje gas werd gegeven. hierbij is al het nodige vervangen waaronder natuurlijk ook nieuwe olie. Ik dacht hiermee het rook verhaal opgelost te hebben maar dat is helaas niet zo. Als de auto koud wordt gestart komt er absoluut geen rook meer uit de uitlaat. Maar als de motor goed warm is en bijvoorbeeld een half uur / uur daarna weer gestart wordt, komt er toch nog best wat rook uit de uitlaat. Dit is dan voornamelijk witte rook met een kleine tint blauw. Karter ventilatie kan het denk ik niet zijn want deze is niet heel lang geleden vervangen en slangen zijn ook niet snoeihard. Ook duid een handschoentje op de oliedop niet op onderdruk. De turbo zit er nu ik zou zeggen ruim 500 kilometer in. Oliepeil is niet bepaald omlaag gegaan in de tussentijd.
Ik heb aan klepseals gedacht maar dan zou ik toch zeggen dat hij bij een koude start ook moet roken. Kortom hij rookt echt alleen bij een warme start niet bij koud. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Jens
Ik heb recentelijk mijn turbo vervangen omdat er een scheur zat in de behuizing van de uitlaat (warme) kant van de turbo. Dit omdat er onwijs veel rook uit de uitlaat kwam nadat de motor stationair liep en een beetje gas werd gegeven. hierbij is al het nodige vervangen waaronder natuurlijk ook nieuwe olie. Ik dacht hiermee het rook verhaal opgelost te hebben maar dat is helaas niet zo. Als de auto koud wordt gestart komt er absoluut geen rook meer uit de uitlaat. Maar als de motor goed warm is en bijvoorbeeld een half uur / uur daarna weer gestart wordt, komt er toch nog best wat rook uit de uitlaat. Dit is dan voornamelijk witte rook met een kleine tint blauw. Karter ventilatie kan het denk ik niet zijn want deze is niet heel lang geleden vervangen en slangen zijn ook niet snoeihard. Ook duid een handschoentje op de oliedop niet op onderdruk. De turbo zit er nu ik zou zeggen ruim 500 kilometer in. Oliepeil is niet bepaald omlaag gegaan in de tussentijd.
Ik heb aan klepseals gedacht maar dan zou ik toch zeggen dat hij bij een koude start ook moet roken. Kortom hij rookt echt alleen bij een warme start niet bij koud. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Jens