RTI Inbouwen S80 P3

 
 
 
 
 
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 29
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 12:42  ·  #1
Hi,

Ik wil een RTI laten inbouwen in mijn S80 V8.
Deze had helaas geen RTI bij aanschaf maar wil de RTI dus hebben en daar een Carplay ontvanger tussen hebben.

Zodat het op de meest 'originele' manier toch modern is.
Ik zit op onderdelenlijn te kijken maar wat heb ik allemaal precies nodig om dat systeem werkend te krijgen?
Heeft iemand dit eerder gedaan, en/of heeft die nog onderdeelnummers?

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3823
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 13:08  ·  #2
Volgens mij moet je je afvragen of je dat echt zou willen, je moet de hele bovenkant van het dashboard vervangen namelijk en dan is het nog maar de vraag of je het allemaal werkend krijgt.
Ik zou eerder dan het dashboard vervangen voor een RTI versie en zoiets plaatsen:
https://www.aliexpress.com/ite…ry_from%3A
of
https://www.aliexpress.com/ite…ry_from%3A
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 29
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 14:08  ·  #3
Quote door [-Tom-]

Volgens mij moet je je afvragen of je dat echt zou willen, je moet de hele bovenkant van het dashboard vervangen namelijk en dan is het nog maar de vraag of je het allemaal werkend krijgt.
Ik zou eerder dan het dashboard vervangen voor een RTI versie en zoiets plaatsen:
https://www.aliexpress.com/ite…ry_from%3A
of
https://www.aliexpress.com/ite…ry_from%3A


die 2e link die je stuurt, kan je dat gewoon in het huidige dashboard maken? Dus bijvoorbeeld gewoon dat stuk eruit snijden of iets?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3823
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 14:20  ·  #4
Voor zover ik weet is die voor het originele RTI dashboard, maar het lijkt mij dat je je bestaande dashboard ook wel kan aanpassen. Een gat voor de bedrading maken moet sowieso.

Ik heb alleen weer geen idee hoe het zit met aansluiten op je radio. Die set zal wss uit gaan van dat er bedrading ligt voor je RTI. In basis heb je een 12V, massa, schakeldraad en audio nodig. Audio zou je nog op je AUX kunnen aansluiten (die jou auto volgens mij heeft).

Er zijn trouwens ook losse Carplay/Android Auto schermpjes te koop. Dat zal in de basis hetzelfde zijn als die linkjes die ik stuur, alleen dan niet zo mooi gemonteerd natuurlijk
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 29
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 14:58  ·  #5
Quote door [-Tom-]

Voor zover ik weet is die voor het originele RTI dashboard, maar het lijkt mij dat je je bestaande dashboard ook wel kan aanpassen. Een gat voor de bedrading maken moet sowieso.

Ik heb alleen weer geen idee hoe het zit met aansluiten op je radio. Die set zal wss uit gaan van dat er bedrading ligt voor je RTI. In basis heb je een 12V, massa, schakeldraad en audio nodig. Audio zou je nog op je AUX kunnen aansluiten (die jou auto volgens mij heeft).



Er zijn trouwens ook losse Carplay/Android Auto schermpjes te koop. Dat zal in de basis hetzelfde zijn als die linkjes die ik stuur, alleen dan niet zo mooi gemonteerd natuurlijk


Klopt, mijne beschikt over een originele AUX, maar ook over een Mr12V voor Bluetooth streaming.

Ben ik “gek” als ik de constructie zo zie;

Mr12V > Bluetooth aan telefoon voor geluid.
“Scherm aliexpress” > Bluetooth/wifi voor CarPlay. (Scherm verbind BT aan Mr12V)?


Dan is er toch geen RTI bekabeling nodig? Enkel de 12V etc?
Peter Jansen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 51
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 15:12  ·  #6
bestaan zulke units ook voor een S80 uit 2000? gaaf hoor
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 29
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 15:25  ·  #7
Quote door Peter Jansen

bestaan zulke units ook voor een S80 uit 2000? gaaf hoor



Als standaard een rti hebt kan je daar ook een kastje tussen zetten en zO CarPlay krijgen.

Maar wat ik even snel gegoogled had zie ik ook zo’n groter scherm voor op/in je dashboard bij een 2000 model. Maar pin me hier niet op vast 😜
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3823
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 15:28  ·  #8
Quote door jordstory

Quote door [-Tom-]

Voor zover ik weet is die voor het originele RTI dashboard, maar het lijkt mij dat je je bestaande dashboard ook wel kan aanpassen. Een gat voor de bedrading maken moet sowieso.

Ik heb alleen weer geen idee hoe het zit met aansluiten op je radio. Die set zal wss uit gaan van dat er bedrading ligt voor je RTI. In basis heb je een 12V, massa, schakeldraad en audio nodig. Audio zou je nog op je AUX kunnen aansluiten (die jou auto volgens mij heeft).



Er zijn trouwens ook losse Carplay/Android Auto schermpjes te koop. Dat zal in de basis hetzelfde zijn als die linkjes die ik stuur, alleen dan niet zo mooi gemonteerd natuurlijk


Klopt, mijne beschikt over een originele AUX, maar ook over een Mr12V voor Bluetooth streaming.

Ben ik “gek” als ik de constructie zo zie;

Mr12V > Bluetooth aan telefoon voor geluid.
“Scherm aliexpress” > Bluetooth/wifi voor CarPlay. (Scherm verbind BT aan Mr12V)?


Dan is er toch geen RTI bekabeling nodig? Enkel de 12V etc?

Volgens mij gaat dat niet zo werken. Je kan maar 1 audio bron gebruiken en volgens mij moet voor Carplay/Android auto je telefoon ook met bluetooth verbonden zijn met het Carplay/Android auto apparaat. Althans, zo werkt het in mijn auto. Ik moet bluetooth verbinding hebben met de auto anders kan ik nog steeds niet bellen als die verbonden is met Android Auto.
In principe heb je die hele mr.12v Bluetooth unit niet nodig, aangezien je alles gaat bedienen via Carplay/Android auto (dus navigatie, muziek, bellen etc.). Ik weet zo ff ook niet hoe je verbinding maakt met die unit. Dat kan bedraad (met kabel naar je telefoon) of draadloos (via Wifi gaat het dan), en altijd dan met bluetooth er naast.

RTI zou je niet nodig hebben zou ik zo zeggen. Idd enkel 12V, massa, schakeldraad en aux
Truckingwally
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 19:20  ·  #9
Ik weet dat ze een niet al te beste reputatie hebben, maar misschien is dit wat Bluepower
jordstory
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Driezum
Leeftijd: 29
Homepage: vsecsecurity.nl/
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: RTI Inbouwen S80 P3

 · 
Posted: 10.07.2024 - 21:02  ·  #10
Quote door Truckingwally

Ik weet dat ze een niet al te beste reputatie hebben, maar misschien is dit wat Bluepower


Had deze in okt 2023 besteld. Iets van €900.. Zou Januari 2024 geleverd worden. Dat werd februari, toen maart, toen april en toen kreeg in Mei 2024 mijn geld teruggestort zonder tegenbericht.

Sinds dien geen reacties meer gehad op mailtjes met de vraag waarom ik m'n geld terug heb gehad.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0