RTI Module ingezet.

Arno V

Subject:

RTI Module ingezet.

· 
Posted: 15.07.2013 - 21:59  ·  #1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum, heb onlangs een V70 uit 2002 aangeschaft met 360 op de teller. De auto is goed gebruikt, ben bezig om wat kleine dingetjes te optimaliseren.(D5 automaat.)

De auto bevalt uitstekend. Van de RTI ontbrak de computer. Via de sloop heb ik een RTI computer op de kop getikt. Heb deze aangesloten, maar tot nu toe geen enkel teken van leven in het scherm. Heb een aantal vragen over de auto.

Kan de RTI indien deze is voorbereid worden uitgewisseld zonder dat deze opnieuw aangemeld dient te worden?
De ceedees vreet hij wel op, je kan de komputer horen.
Hoe kan ik zien dat de GPS antenne er nog op zit?

Mvg, Arno
Basbasbas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: RTI Module ingezet.

· 
Posted: 15.07.2013 - 22:33  ·  #2
Als je RTI scherm wel omhoog komt zou je eens kunnen proberen in het 'hidden menu' van de RTI te komen en te kijken wat die zegt wat je allemaal hebt;

- Contact aan
- Navigatie aan (scherm gaat omhoog)
- Contact uit (scherm gaat naar beneden)
- Contact weer aan
- Zodra het scherm omhoog gaat druk je een paar keer op Back/Enter/Back/Enter/Back (op je stuur)

In dit menu kun je o.a. de status zien van alles wat er op de RTI is aangesloten, inclusief GPS, verkeersinfo, antennes, scherm, etc.

Ik las wel ergens dat een RTI uit een andere auto opnieuw aangemeld moet worden, maar lees van anderen weer dat dat niet nodig was?!
Arno V

Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 22:42  ·  #3
Hallo bas,

De computer draait wel, het scherm gaat niet omhoog. Zit er nog ergens een verstopte zekering die ik moet in pluggen?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 22:48  ·  #4
Normaliter is het zo dat scherm en computer softwarematig aan elkaar gekoppeld zijn.
Of je computer opnieuw te koppelen is hangt af van het feit of deze softwarematig toegankelijk is, meestal is dit niet zo, maar niet geschoten is mis.
Is dit niet zo dan heb je nog een optie, jouw scherm omwisselen voor degene, welke bij de computer zat.
Succes.
Basbasbas
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 22:55  ·  #5
Er zit achterin een zekering voor de RTI en voorin een zekering voor het scherm, staat vast wel in je boekje. Achterin is het meen ik zekering #10 , google daar anders nog even op.

Even voor de zekerheid, gebeurt er iets als je achter op je stuur op 'Enter' drukt?
Arno V

Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 23:14  ·  #6
Nee, als ik op enter druk gebeurt er niks. Alle bekabeling zit er, stuur bediening en scherm zat er ook al in.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 23:20  ·  #7
Je zou er eens mee naar de dealer kunnen aangaande de software.
Met computers uitwisselen kun je geluk hebben, maar meestal werkt het niet.
(althans, dat is mijn ervaring).
Als ik mij niet vergis, heeft Elferink nog een complete set, computer en scherm uit dezelfde auto.
Basbasbas
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 23:23  ·  #8
Tja, dan inderdaad zekeringen controleren. Achterin doet hij het kennelijk wel, anders deed de RTI het niet. Voorin zit ergens ook een zekering voor het scherm.

Hoewel ik het niet zeker weet dacht ik dat als de RTI en het scherm elkaar niet lusten je dan de melding 'Cannot read disc' krijgt. Het scherm zou wel omhoog moeten komen. Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker ... :-/ o.O ;-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 23:25  ·  #9
Nee, er gebeurt dan helemaal niets.
Wil je geen nieuwe computer, dan heeft Volvotech nog wel mooie opties voor het scherm.
Navigatie, camera en nog veel meer.
Bob van Volvotech kan je er alles over vertellen.
Basbasbas
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 23:35  ·  #10
'Stampertje' heeft net een andere speler bij Rima vandaan, ik weet niet of hij inmiddels succes heeft, maar zijn scherm kwam in ieder geval wel omhoog. Misschien gewoon mazzel. ;-)

Zie dit draadje.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2013 - 23:39  ·  #11
Dat kan, maar dan heb je inderdaad geluk gehad.
Arno V

Subject:

· 
Posted: 16.07.2013 - 23:49  ·  #12
Zekeringen in de kasten zitten er in. Wordt even verder zoeken... Zal het scherm van de week maar losmaken om te kijken of daar ergens een stekker los ligt...

Selected quotes for multi-quoting:   0