Quote door Arnoud_
Mijn plan was om een Raspberry Pi te gebruiken en daarop of Android Auto of volledig Android te installeren. De testjes die ik met Android Auto heb gedaan werkten weliswaar wel, maar vooral de Google Maps delen die ik veel gebruik (alternatieve routes tonen enzo) werkten niet naar wens.
En dan meteen ook iets bouwen om de CFE+WiFi uit te kunnen lezen om die info ook op het scherm te kunnen tonen.
Ik heb met de iMIV al de mogelijkheid om de video output van de Pi op het standaard RTI scherm te tonen. Alleen wil ik niet dat de bluetooth streaming rechtstreeks naar de HU komt te vervallen, want om beeld te krijgen op het RTI scherm moet ik de input op TELEVISION zetten, en heb dan ook alleen de kale audio vanaf de tulp ingangen van de iMIV.
Oftewel, nog een hoop dingen uit te zoeken en te prutsen (automatisch startup relais enzo) maar te weinig tijd om het echt aan te pakken...
Dit is ook zo'n beetje mijn plan. Toevallig vanmorgen bezig geweest met uit te zoeken wat ik allemaal nodig heb.
Ik wil het 'stand-alone' hebben met alleen de Data verbinding van de telefoon geleend via Wifi.
De Imiv zit er al in (helaas zonder bluetooth)
Dus ik ga de Raspberry straks aansluiten op de RCA van de Imiv, heb op aliexpress een usb touch pad gevonden voor de bediening.
Als het allemaal lukt en gaat werken zoals ik hoop dan zou het dus stand alone volledig android worden in de auto.
Dan zouden alle apps gewoon moeten werken (prioriteit voor mij is maps/waze, flitsmeister, spotify en torque).
Ik weet niet wat de Imiv doorgeeft qua geluidskwaliteit, maar er zijn ook geluidkaarten te koop voor de Pi waarmee het geluid van daaruit in ieder geval zou verbeteren.