je zegt even terug: "De foto die Polka laat zien, is eigenlijk precies hetgeen wat ik bedoel. Mits de kogel uiteraard goed gemonteerd is, de kogel past niet in het fuseehuis want de diameter is 0.5mm te groot. Er zijn maar 2 type kogels alleen de bovenste diameter verschilt, verder niets."
Ik heb ook m'n fuseekogels er nu ook zo kl*te inzitten als op de foto. Nu is er nog niks door kapot. Ik moet binnenkort de aandrijfassen (laten?) vervangen, dan is het moment om die fuseekogels dan te voorzien van de juiste.
Als ik bvb op autodoc kijk, zie ik dat er nog meer verschillen zijn; er zijn kogels met M12 of M14 bouten.
Ik zie dat de 4 kogels van lemforder die bij mijn kenteken bij autodoc naar boven komen niet de diameter gespecificeerd hebben, dus daar kan ik zo geen onderscheid in maken.
Kan ik op vida afgaan voor de juiste onderdeel nummers, of zijn de 2 verschillende willekeurig door elkaar gebruikt?
De hele remmerij kan ook blijven zitten inderdaad. Wel haal ik altijd de aandrijfasbout los, je wilt niet dat een kineet uit elkaar dondert.
Wat gebeurd er dan? Oftewel hoe diep zit je dan in de "Nondeju" als thuisklusser?
Uit ervaring kan ik zeggen dat het geen leuk klusje is om de variant met 6 kogels (minst voorkomende variant) terug in elkaar te zetten.
Eerst op de fiets naar de automaterialenzaak voor een metalen ashoes-strap en 'assenvet' (molybdeenvet voor de vakman)
Dan de as eruit halen en de ashoes losmaken. Alles schoonmaken, met heel veel keukenpapier. Dat is een heel vervelend klusje waarbij handschoenen geen overbodige luxe zijn. Dat vet is echt hardnekkig smerig rotspul.
Terug in elkaar zetten mbv dit filmpje die ik nu aanreik, maar ikzelf zeker 2 uur naar op zoek geweest ben. Let vooral erop dat de brede gedeelte van de as tegenover het smalle gedeelte van het huis hoort te zitten. Breed tegenover breed past ook, maar dan is de as stijf en is het een heel geklooi om de kooi en kogels er weer uit te trekken. (Weet ik ook uit eigen ervaring)