Het kan natuurlijk ook goed gaan met die draagarmen en met de 850 is het een totaal ander systeem waarbij de beide bussen veel meer op hun fl*kker krijgen. De C70 die Stefan aanhaalt zijn de standaard Meyle draagarmen en niet de HD versie want die werden niet geleverd in/voor die auto (zie V70 classic latere types). Bij mij hebben ze er ruim 70 dkm onder gezeten en zijn daarna over geschroefd naar een V70classic omdat ik naar alu draagarmen ben gegaan. Die Meyle HD's zijn gewoon goed en tegen een fractie van de prijs van origineel. Voor de 850's en eerste x70 classic kosten ze 129 de set (!) op Ebay.de
Een ander iets dat je ook Chinese draagarmen kunt kopen, zelfs met de Meyle HD stempel erin. Je kunt zelf wel nagaan dat dit niet goed gaat.
Uiteraard kom je dat soort ervaringen tegen. Maar tevens lees je evenzoveel tegengestelde ervaringen, dus positieve dingen over Meyle.
Toegegeven, ik had het liefste lemförder besteld, maar deze bleek niet voor mijn ch.nr. voorradig.
We zien het wel. Passen ze niet, gaan ze retour. Passen ze wel, maar is het bagger, dan laat ik in mijn oude draagarmen gewoon nieuw rubber persen.
Ik denk dat de opkomst van stalen armen te verklaren is door de ontwikkeling va de geittechnieken en smeltkroezen. Wat eerder gewoon niet realistisch was met staal, was opeens mogelijk. De kiloprijs van aluminium ligt een stuk hoger, dus ik vermoed dat het gewoon een kostenbesparing is
Ik heb vandaag alle spulleboel besteld.
Daarbij ook de twee rubbers van de achterwielophanging. Nummer 4 in Vida. En de subframe rubbers van de achterkant. Voorkant had ik al gedaan.
Weer een mooi klusje in het vooruitzicht.
Ik heb vandaag alle spulleboel besteld.
Daarbij ook de twee rubbers van de achterwielophanging. Nummer 4 in Vida. En de subframe rubbers van de achterkant. Voorkant had ik al gedaan.
Weer een mooi klusje in het vooruitzicht.
Bij mij is het trouwens niet gelukt. Het fuseestuk zat muurvast. Geen beweging in te krijgen. De hele boel weer vast gezet, wat ook niet erg soepeltjes ging. Alleen het spoorstangetje gemonteerd.
Zal het toch moeten uitbesteden.
Heb je wel de goede fuseekogel? Bij mij kwam t ook niet los, maar toen heb ik fusee en draagarm aan elkaar gelaten en toen de fuseekogel losgeslagen. Vervolgens nieuwe kogel erin, draagarm monteren: Viola!
Kan natuurlijk alleen als je de goede kogel hebt. En anders niet op de draad, maar op de moer slaan.
Ik heb de draagarm aan de kogel gelaten. Kwam ook niet los. De twee boutjes kwamen makkelijk los, maar het fuseestuk absoluut niet. Er was ook geen ruimte om even een paar flinke tikken met de hamer te geven.
En ik had de boel beter eerst voor moeten bewerken met kruipolie.
Op een brug zou ik het dan wel weer aandurven, maar zo op straat....nee.