De auto rijdt en schakelt na het vervangen van het dualmassavliegwiel, koppeling en drukgroep heerlijk, als nieuw. Zit er nu zo'n 2000 km onder.
Voor het eerst een geladen caravan achter de auto gehangen voor een paar weken Frankrijk.
Gaat ook prima.
Wel viel mij na zo' 650 km op dat bij het beklimmen van een helling in de vierde versnelling en boven de 2500 toeren een heel licht ruisen hoorbaar werd.
In de andere versnellingen is niets te horen. Ook als ik de koppeling indruk is het geluid direct weg.
Inmiddels op de plaats van bestemming. Als ik zonder caravan rijdt is er niets te horen.
Ik denk nu meteen richting de versnellingsbak. Maar of dat terecht is?
De vierde versnelling is natuurlijk de prise-direct (dus ingaande- en uitgaande as zijn direct gekoppeld, de versnellingsbak doet eigenlijk 'niet mee'.
Maar wat kan dan toch het geluid, net in die versnelling, veroorzaken?
Het toplager kan het m.i. niet zijn, want dan zou het geluid in alle versnellingen hoorbaar moeten zijn. Idem druklager.
Voor het eerst een geladen caravan achter de auto gehangen voor een paar weken Frankrijk.
Gaat ook prima.
Wel viel mij na zo' 650 km op dat bij het beklimmen van een helling in de vierde versnelling en boven de 2500 toeren een heel licht ruisen hoorbaar werd.
In de andere versnellingen is niets te horen. Ook als ik de koppeling indruk is het geluid direct weg.
Inmiddels op de plaats van bestemming. Als ik zonder caravan rijdt is er niets te horen.
Ik denk nu meteen richting de versnellingsbak. Maar of dat terecht is?
De vierde versnelling is natuurlijk de prise-direct (dus ingaande- en uitgaande as zijn direct gekoppeld, de versnellingsbak doet eigenlijk 'niet mee'.
Maar wat kan dan toch het geluid, net in die versnelling, veroorzaken?
Het toplager kan het m.i. niet zijn, want dan zou het geluid in alle versnellingen hoorbaar moeten zijn. Idem druklager.