Ruiten blinderen

Jan480
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Ruiten blinderen

· 
Posted: 22.04.2013 - 22:49  ·  #16
zozo... een heleboel meningen :D

maar zoals gezegd, ik weet dat het wellicht een verkeerd klusje e.d. is, maargoed denk toch zelf een poging te willen wagen.

de mensen die het zelf gedaan hebben, hebben jullie tips voor goede folie? waar te koop? waar aan te herkennen?

Thanks!
MijnS60
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 22.04.2013 - 23:11  ·  #17
Gebruik geen halfords rommel, dit is vaak een dunnere folie en hierbij krijg je vaak krassen bij het aanstrijken op de ruit.

De goede folie kun je denk ik op internet wel vinden, bij mij in de buurt zit een carshop en die heeft tot januari 2013 nog een goede kwaliteit folie kunnen leveren(lijkt mij nu ook nog wel).
Dit met veel vocht(gebruik zelf graag of een ruitenreiniger of water vermengd met dreft) en spriegelen maar.

Tip, vaak zit er bij een rol folie aanstrijk materiaal, gebruik deze liever niet want dan kun je ook krassen veroorzaken die je van binnen uit de auto ziet bij het naar buiten kijken. Gebruik hiervoor een nieuwe ramenwisser in klein formaat.
Rome
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 06:03  ·  #18
Zelf doen valt niet mee, vooral als je ook de achterruit wilt doen. Met een fohn moet de folie in de juiste bolling gemaakt worden. Heb het ook laten doen bij een bedrijf in Otterlo, zèèr mooi !
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 07:28  ·  #19
* trots op zijn sjonniebak *

enne mocht je het toch gaan proberen, ben ik erg benieuwd naar het resultaat...onthou, en hier heb ik niemand over gehoord, dat je je ruiten super super schoon moet maken want elk spikkeltje vuiligheid levert een belletje op... en het zijn de belletjes die het verschil maken tussen pro en ama...afgezien van kreukels en zichtbare naadjes...

ik heb trouwens een mini reportage gemaakt toen mijn ruiten zijn getint:

topic.php?t=2975&page=fst_unread&highlight=

ik geef toe dat dit wel een beetje overdreven was, door de achterruiten er uit te halen maar hij is een perfectionist en we zitten tenslotte op een liefhebbersforum, je kunt mijn tint te sjonnie vinden, maar ondertussen heb ik het een stuk minder heet in de zomer én, en das nog belangrijker, de audio is onzichtbaar!
vpi
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 08:46  ·  #20
Ik vrees dat mijn opmerking bij de Stammtisch misbruikt wordt :'(
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 10:07  ·  #21
Dat ben ik zelfs nog vergeten temelden ja, maak je ruiten heel goed schoon.
Jan480
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 10:12  ·  #22
de achterruit lijkt mij ook het lastigst, zijruiten zijn wel te doen met geduld...

Rome, mag ik vragen hoeveel % lichtdoorlatenheid jouw folie/ruiten zijn? wil het ook graag in die tint hebben namelijk...

Prachtige wagen trouwens...

bedankt voor de tip over de ramentrekker, goed idee, heb met goedkope folie al eens ondervonden dat zo'n meegeleverd ding krassen maakt...

mocht iemand een merk folie of een linkje weten naar goede folie hoor ik dat nog graag.
ijsbeer

Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 11:49  ·  #23
Ik heb mijn S60 ook voorzien van donkere folie. Zij en achter ruit(en) werden voorzien van donkere folie. Ik heb een tijdje gezocht naar een goed bedrijf voor deze klus. Je kan het in een paar uur doen, maar dan heb je niet de juiste kwaliteit werk.
Dit bedrijf haalt je zijruiten eruit en plakt dan de folie. Het resultaat is dat je nooit de naden kan zien. Dit in veronderstelling tot sommige bedrijven die de folie zo opplakken en na 1-2 jaar begint het los te laten. Beste man is al met al zeker tussen 3,5 en 4 uur mee zoet geweest. Je moet ook net weten hoe alles los moet. Anders ben je nog langer bezig.

Al met al een mooie "Sjonnie bak". Smaken verschillen ;)

MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 12:19  ·  #24
Maar je *sjonniebak* ziet er goed uit.
Zwollenaar
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 12:34  ·  #25
Ik heb het ook laten doen, ze waren er een tijdje mee bezig, maar het resultaat mag er zijn. (zie T5 link in mijn signature)
Ik heb ook de bestuurder en de passagierskant laten doen, dan was de overgang van geblindeerd naar niet geblindeerd niet zo groot.

Goede folie kost wat, en zelf plakken is (lijkt mij) moeilijk, en c'ker met zo'n gebolde achterruit.

Advies, laten doen
raysa

Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 17:20  ·  #26
Quote door Zwollenaar

Ik heb ook de bestuurder en de passagierskant laten doen, dan was de overgang van geblindeerd naar niet geblindeerd niet zo groot.

Goede folie kost wat, en zelf plakken is (lijkt mij) moeilijk, en c'ker met zo'n gebolde achterruit.

Advies, laten doen

Helemaal mee eens.
Trouwens Robert, heb je meer foto's?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 19:08  ·  #27
Quote door Zwollenaar

En precies dit maakt het af. ;-)

Groet,
Sjonnie :D
Rome
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 21:10  ·  #28

trots op zijn sjonniebak *

Hoop niet dat je mij bedoeld, maar ik ben gewoon heel blij met mijn Volvo, en zoals hij nu is ben ik er trots op en wil zeker niet in een "sjonniebak" rijden . . . :(
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 21:29  ·  #29
Als dit toch de definitie van een Sjonniebak is, dan maar een Sjonniebak. ;-)
Rome
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2013 - 22:10  ·  #30
Ja ;-)

Selected quotes for multi-quoting:   0