Ondertussen doet de auto het weer hartstikke prima, geen problemen meer gehad vwb de originele klacht. Ik heb nog nog een paar keer de bruine stekker bekeken van binnenuit de auto en de omgeving van de CEM gecontroleerd op vocht, maar niks geks kunnen ontdekken.
Ik had nog wel zo af en toe de anti skid melding in beeld, ook nadat ik de klokring voor een ander 2e hands exemplaar had vervangen. Ik had dus het vermoeden dat de ‘nieuwe’ klokring het onjuiste onderdeelnummer had (non-DSTC auto) of ook gewoon niet goed net als mijn originele. Inmiddels ben ik er achter dat de SAS communicatie / ID config fout wel weg waren, calibratie was dus toch ook gelukt (en voor future reference klokring onderdeelnummer 30798167 pastte dus toch wel op mijn ‘06 V70N facelift).
Ipv de SAS fout had ik nu echter foutcode 0133 “remdruksensor 2 te laag” in de BCM zitten, hoe verzin je het.. Na wat googelen blijkt dat je door een kapotte sensor ook de anti skid foutmelding kan krijgen. Even de live data bekeken en inderdaad sensor 2 had een behoorlijk afwijkende waarde. Stekkers nog even omgezet tussen sensor 1 & 2 om zeker te weten dat het om een sensor zelf ging (en niet bedrading bijvoorbeeld) en om uit te vinden welke sensor ‘sensor 2’ is. Daarna bijna een hersenschudding opgelopen doordat ik achterover van m’n stoel viel toen ik er achter kwam wat zo’n sensor kost. Dus, 2e hands van de sloop een nette complete hoofdremcilinder van een DSTC auto op de kop getikt voor €30 met 2 sensoren, oude voor de ‘nieuwe’ sensor vervangen en foutmelding in de BCM en op het dashboard verdwenen. Live data van de druksensor laat ook weer normale waarden zien dus probleem opgelost. Nog wel heel even aankijken of de anti skid melding echt niet meer terugkomt, maar ik heb goede hoop.
Het lijkt er dus verdacht veel op dat dit topic daadwerkelijk opgelost is

.