Ruitenwissers gestopt

Kloyem
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Ruitenwissers gestopt

· 
Posted: 20.10.2021 - 15:59  ·  #1
Hoi afgelopen week zijn de ruitenwissers van de voorruit ermee gestopt. Nu ben k op zoek naar een nieuwe set, zowel een motor als het mechaniek. Heb begrepen dat het mechaniek smeren voor de lange termijn geen oplossing bied.
De motor hoor ik nog wel geluid maken zodra ik de hendel bedien maar er komt geen actie meer helaas ☹
Zekeringen nog even gecontroleerd maar die is in orde.
Heeft/weet iemand een adres waar ik zoiets kan bestellen, had al even zitten zoeken en het is van een motor voor achter. Het gaat om een V70 uit 2007
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Ruitenwissers gestopt

· 
Posted: 20.10.2021 - 16:45  ·  #2
Ik zou toch eerst maar even goed kijken wat er mis is, misschien is het zo simpel als een moertje vastdraaien en de boel smeren. Dan is alles vervangen wel een onnodige ingreep. Als de de motor nog draait zit het probleem dus in de verbinding tussen motor en wisser.
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 20.10.2021 - 16:46  ·  #3
Kloyem
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.10.2021 - 17:31  ·  #4
Was ook wel van plan om het eerst te bekijken maar als ik vast weet waar ik zo'n setje kan bestellen mocht het nodig zijn. Toch bedankt voor de tip. De motor hoor je nog wel dus heb ook nog wel hoop dat er wat te halen valt. Al moet ik we zeggen dat de tellerstand op 327.000 staat dus hij zal de nodige regen verwerkt hebben 😉
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 20.10.2021 - 19:29  ·  #5
Kloyem
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.10.2021 - 11:30  ·  #6
Vandaag eindelijk tijd om even te kijken wat er aan de hand kan zijn.
De ruitenwisserarm zit alleen heel erg vast maar tijdens het los wrikken tenminste een poging tot kwam er 1 arm los. De andere zit te vast maar tijdens het wrikken hoorde ik een moertje vallen dus denk dat het mechaniek ergens los zit.
Voor nu even wachten tot de buurman thuis is en ik even een pollietrekker kan lenen. Wordt vervolgd...
Kloyem
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.10.2021 - 18:06  ·  #7
Even een update. Ze doen het weer!
Zoals Bolbo al opperde zat er inderdaad een moertje los. Gelukkig kon ik dit dus zonder al te veel moeite weer oplossen. Ik heb er wel een veerringtje tussen gedaan zodat deze voorlopig goed op zijn plek blijft. Bedankt voor het meedenken allen :Y
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2021 - 09:11  ·  #8
Kijk, dat valt weer mee.
Kruipolie is het sleutelwoord... ruitenwissers zitten vaak erg vast, maar een - of liefst zelfs meerdere keren over meerdere dagen - inspuiten met kruipolie (zelfs WD40 is al goed, maar een echte kruipolie is beter, IMAL "ik maak alles los" staat erg goed bekend), daarmee zouden ze makkelijk(er) los moeten komen.

Selected quotes for multi-quoting:   0