Op een ander topic wordt hier over gesproken, maar het is evident dat RVS ommantelde teflon remslang superieur is aan de standaard gebruikte Canvas-verstevigde remslang.
Vaak is er afkeur van de remslangen bij de APK van auto's van >10 jaar. Net als je banden verouderen de rubber remslangen en worden ze klakkeloos vervangen door standaard remslangen.
Echter vervangen door een superieur product is aan te bevelen omrede van:
- het remmen geschiedt met meer gevoel.
- het veroudert niet
- de remvloeistof blijft langer schoon
- het is zeker niet duurder
Een setje van 4 pasgemaakte (Goodrich) RVS ommantelde teflon remslangen voor mijn S60 kosten ( prijsopgave Biesheuvel Motorsport Nieuwendijk) € 85,-. Kom voor die prijs eens bij APS, Breezan of zelfs je Volvo dealer.
Het was begin vorig jaar een van de eerste zaken die ik verving na aankoop van mijn S60 en kan het iedereen aanraden, alleen al uit oogpunt van veiligheid.
Vaak is er afkeur van de remslangen bij de APK van auto's van >10 jaar. Net als je banden verouderen de rubber remslangen en worden ze klakkeloos vervangen door standaard remslangen.
Echter vervangen door een superieur product is aan te bevelen omrede van:
- het remmen geschiedt met meer gevoel.
- het veroudert niet
- de remvloeistof blijft langer schoon
- het is zeker niet duurder
Een setje van 4 pasgemaakte (Goodrich) RVS ommantelde teflon remslangen voor mijn S60 kosten ( prijsopgave Biesheuvel Motorsport Nieuwendijk) € 85,-. Kom voor die prijs eens bij APS, Breezan of zelfs je Volvo dealer.
Het was begin vorig jaar een van de eerste zaken die ik verving na aankoop van mijn S60 en kan het iedereen aanraden, alleen al uit oogpunt van veiligheid.