Hallo,
Allereerst sorry voor het posten van een S40 probleem op dit forum. Maar ik ken jullie een beetje en ik post liever hier dan in een ander forum waar ik enkel lid van zou worden voor 1 vraag. Dus vandaar mijn keuze
De s40 (1997) van mijn vrouw heeft nu enige tijd start problemen. Dat wordt duidelijk veroorzaakt door een lege accu. Maar de vraag is eigenlijk waarom is ie leeg?
Bij het starten heeft het dashboard duidelijk wat weinig prik en ook de startmotor heeft het heel moeilijk. Als hij dan loopt (evt. met startkabels) dan wordt het dashboard gelijk een stuk feller. in stilstand staat er ongeveer 9-10 volt tussen de accu polen, als de motor loopt is dit iets meer dan 14.
Ik heb geprobeerd het probleem op te lossen door een acculader erop te zetten. Dat leek eerst goed te werken, de auto sloeg meteen aan de volgende dag, maar nu werkt dat niet meer (??) zodra ik de lader verbindt zie ik de ampere meter even uitslaan en meteen terug naar 0 schieten. Als ik de klemmen loshaal gaat het lampje op de lader ook gelijk uit, teken dat de lader zelf zich uitgeschakelt heeft (normaal als ie aanstaat met de klemmen los brandt het lampje).
Ik heb ook geprobeerd te kijken of er lekspanning was, door de minpool los te halen en tussen de pool en klem te meten. Ik mat geen enkele A.
Wat mij overigens wel opviel is toen ik uitstapte nadat ik even bezig was geweest ik een tik van de auto kreeg.
Ik ben verre van een expert op dit gebied maar leer graag Ieder die een idee heeft waar ik op zou moeten letten laat het vooral horen. Gooi er liefst ook wat uitleg bij dan leer ik er ook wat van
nogmaal excuses voor het misbruiken van dit forum voor een S40!
Allereerst sorry voor het posten van een S40 probleem op dit forum. Maar ik ken jullie een beetje en ik post liever hier dan in een ander forum waar ik enkel lid van zou worden voor 1 vraag. Dus vandaar mijn keuze
De s40 (1997) van mijn vrouw heeft nu enige tijd start problemen. Dat wordt duidelijk veroorzaakt door een lege accu. Maar de vraag is eigenlijk waarom is ie leeg?
Bij het starten heeft het dashboard duidelijk wat weinig prik en ook de startmotor heeft het heel moeilijk. Als hij dan loopt (evt. met startkabels) dan wordt het dashboard gelijk een stuk feller. in stilstand staat er ongeveer 9-10 volt tussen de accu polen, als de motor loopt is dit iets meer dan 14.
Ik heb geprobeerd het probleem op te lossen door een acculader erop te zetten. Dat leek eerst goed te werken, de auto sloeg meteen aan de volgende dag, maar nu werkt dat niet meer (??) zodra ik de lader verbindt zie ik de ampere meter even uitslaan en meteen terug naar 0 schieten. Als ik de klemmen loshaal gaat het lampje op de lader ook gelijk uit, teken dat de lader zelf zich uitgeschakelt heeft (normaal als ie aanstaat met de klemmen los brandt het lampje).
Ik heb ook geprobeerd te kijken of er lekspanning was, door de minpool los te halen en tussen de pool en klem te meten. Ik mat geen enkele A.
Wat mij overigens wel opviel is toen ik uitstapte nadat ik even bezig was geweest ik een tik van de auto kreeg.
Ik ben verre van een expert op dit gebied maar leer graag Ieder die een idee heeft waar ik op zou moeten letten laat het vooral horen. Gooi er liefst ook wat uitleg bij dan leer ik er ook wat van
nogmaal excuses voor het misbruiken van dit forum voor een S40!