S60 D5 185pk laten chip tunen :D

Verstandig of niet

Rene Bruin
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: S60 D5 185pk laten chip tunen :D

· 
Posted: 10.11.2013 - 20:37  ·  #31
Quote door Laguna-S60

Wij gaan naar Volvotune, grote kans dat ik nu commentaar ga krijgen van forumleden maar dat kan me aan m'n reet roesten ;)

Hij heeft die van turbodesk BTW ook gedaan.

Okee daar heb ik geen weet van, dus ik sluit me bij jou en Big Dog aan en wil dolgraag de uitkomst weten ;)

Ga je dit op korte termijn doen??
...

Subject:

· 
Posted: 10.11.2013 - 20:57  ·  #32
...
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 10.11.2013 - 23:00  ·  #33
Quote door Bizon S60 D5 2006

Quote door Laguna-S60

Wij gaan naar Volvotune, grote kans dat ik nu commentaar ga krijgen van forumleden maar dat kan me aan m'n reet roesten ;)

Hij heeft die van turbodesk BTW ook gedaan.

Okee daar heb ik geen weet van, dus ik sluit me bij jou en Big Dog aan en wil dolgraag de uitkomst weten ;)

Ga je dit op korte termijn doen??

Die van mij is daar ook onder handen genomen hoor. Voor wat betreft het rijden geen problemen, voor het uitblijven van forumkritiek kan ik niet instaan. Alhoewel ze mij niet lastig hebben gevallen :D
Rene Bruin
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.11.2013 - 23:38  ·  #34
JEEEEEEE!!

Vandaag mijn BOLIDE terug gekregen en wat rijdt ze lekker. Ze stond daat gepoetst en wel op mijn zoon en mij te wachten op de paarkeerplaats :love:
Helaas zit er bij laag toeren wel weer een vreemde rammel in de auto, morgen (na de nachtshift) maar weer langs :sleep:

Hopen dat de DEALERT dit kan opsporen en repareren/vastzetten.

Laat het wel weten O-)
Arthur30
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 12.11.2013 - 08:13  ·  #35
Ik kan je de tuning alleen maar aanbevelen. Zal overigens niet all the way gaan zoals je het eerder zelf beschreef (240 pk). Ik heb mijn D5 bij Rica Engineering in Wateringen laten tunen en heb gekozen voor de 226 pk variant, 460 Nm en ook meteen EGR en DPF dicht gezet/leeggehaald (jaja... ik weet het , een milieu delict). Bij alleen grote weg kilometers haal ik nu een verbruik van 1 op 19 (gemeten aan de pomp). Meer vermogen raad ik af daar ik met het huidige vermogen al merk dat er zelfs nog bij overschakelen van 3 naar 4 wiel spin kan optreden ingeval van een nat wegdek. Ik hoef vast niet te vertellen wat er gebeurd bij de versnellingen daaronder ;-) .
Vooral in de hogere versnellingen komt het vermogen heel goed tot zn recht. Even snel inhalen of doortrekken op de invoegstrook, een heel groot verschil t.o.v. voorheen met 185 pk.
En tuurlijk zul je af en toe een stoplicht sprintje trekken, ook daar gaat ie echt niet meteen kapot van. Maar doe je dit bij ieder stoplicht dan ben je hem natuurlijk wel aan het aftrappen. Je zult zelf merken dat je in zn 1 en zn 2 het vermogen vaak niet volledig kan aangspreken.
Om je een impressie te geven van wat deze tuning met je acceleratie snelheid doet, zie onderstaande afbeelding (let wel, dit is bij vochtig weer en met een klein beetje wielspin. Moet dus nog wel iets sneller kunnen maar dat terzijde)
Het enige nadeel dat ik kan noemen, de prijs! Rica is zeker niet goedkoop. Maar wel betrouwbaar en sinds begin jaren 90 naar mijn weet de eerste Volvo tuner in Nederland. Volvo dealers in de regio Haaglanden laten de tunings (ook de polestar tunings) veelal ook bij Rica uitvoeren. Heb geen aandelen bij Rica maar wel goede ervaring. Succes met je keuze!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.11.2013 - 19:20  ·  #36
/Mods edit;

Op verzoek van meerdere leden dit Topic opgeschoond.
Rene Bruin
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.11.2013 - 11:03  ·  #37
Het resultaat geen kapotte turbo of krom vliegwiel, er zat een trillingsdemper los onderop m'n motorophanging..

Het druklager heb ik ook gezien, die was er slecht aan toe.. Dus een hoop zorgen met een fijne afloop..

Nu op naar de 5ton!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0