S60 2018 Trilling bij remmen.

Oplossen van probleem twee.

 
 
 
 
 
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 453
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 20.07.2024 - 14:00  ·  #61
Als ik zo tussen de regels door lees hoeveel tijd en frustratie het je al gekost heeft wist ik het wel😉
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 21.07.2024 - 12:21  ·  #62
Quote door ries123

Als ik zo tussen de regels door lees hoeveel tijd en frustratie het je al gekost heeft wist ik het wel😉


Gelukkig is het me eigentijd dat betaald is door de baas...... 😉 en qua onderdelen is het alleen de kost prijs en wou ik ze sowiso al met de tijd vervangen. Graag altijd alles nieuw om van een 0 punt tebeginnen. Alleen de brake upgrade is er extra bij gekomen.

Nu kan ik denk wel vaststellen dat het getril tijdens het remmen en rijden tussen 75 en 95 kmpu één klacht is. Of zie ik dat welicht té zwart wit?

Rijd ik zachter of harder dan is de auto een plezier om in terijden.

Ook ben ik er achter gekomen dat als ik de auto laat uitrollen of rem vanaf 130 kmpu het getril ook pas begint bij 95 kmpu. Dus het zit echt rond die draai momenten.

Nu is er dus uitgekomen dat het wiellager lv net buiten de tolerantie valt. 0,4 is max en ik kom er net boven uit. Zou daar de link kunnen liggen?

Lager heb ik al een jaar op de plank liggen aangezien ik al een jaar twijfel aan dat lager. Maar nooit heb gedaan omdat ik eerst nog in de garantie tijd reed van de dealer...... maar die heeft het nooit serieus willen oppakken en het lag vooral aan mij....... ik was te precies.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1694
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 21.07.2024 - 13:19  ·  #63
Ff voor mijn beeldvorming; hoe meten ze een tolerantie van 0,4 op een wiellager?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 19:20  ·  #64
Wiellager vervangen. Geen verschil, daar was altijd al twijfel over dus die moest toch. Zo ook de auto op winterbanden gezet. Wederom geen verschil. Dus de banden kunnen we uitsluiten.

In het kort,

Stuur trilt met remmen. Na remmen ook de eerste paar km tril in stuur bij 75-85kmpu.


Iets wordt warm, en veroorzaakt tril tot aan dat het afgekoeld is. Net of de rem blijft hangen, maar dat is raar aangezien die dat dan zou doen bij meerdere remtangen (oude, nieuwe en rem upgrade tangen). Zou de mix oude en nieuwe remolie daar wat mee temaken kunnen hebben en of ergens een luchtbel?

Auto gaat morgen weg naar een Bosch garage. Maar wil zo veel mogenlijk info en invalshoeken meegeven.

Rem olie wordt morgen ververst en zal ze de auto in de remmentestbank laten zetten.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1694
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 20:02  ·  #65
Trekt je wagen eigenlijk (na) remmen een kant op ? En is dat steeds dezelfde kant ?


Wat is er overigens zo speciaal aan die “Bosch” garage ?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 20:09  ·  #66
Quote door MTE

Trekt je wagen eigenlijk (na) remmen een kant op ? En is dat steeds dezelfde kant ?


Wat is er overigens zo speciaal aan die “Bosch” garage ?


Goede verstandshouding met de jongens. Dus die doen voor mij altijd net even wat meer als ik er om vraag.

Het is me een paar keer opgevalen dat de auto rechts af wou. Maar dat verweet ik telkens aan de weg. Maar nu dat je dat zegt...... iets om over na tedenken.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1694
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 20:35  ·  #67
Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door MTE

Trekt je wagen eigenlijk (na) remmen een kant op ? En is dat steeds dezelfde kant ?


Wat is er overigens zo speciaal aan die “Bosch” garage ?


Goede verstandshouding met de jongens. Dus die doen voor mij altijd net even wat meer als ik er om vraag.

Het is me een paar keer opgevalen dat de auto rechts af wou. Maar dat verweet ik telkens aan de weg. Maar nu dat je dat zegt...... iets om over na tedenken.


Ben eigenlijk vooral benieuwd of die afwijking constant is.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 20:41  ·  #68
Quote door MTE

Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door MTE

Trekt je wagen eigenlijk (na) remmen een kant op ? En is dat steeds dezelfde kant ?


Wat is er overigens zo speciaal aan die “Bosch” garage ?


Goede verstandshouding met de jongens. Dus die doen voor mij altijd net even wat meer als ik er om vraag.

Het is me een paar keer opgevalen dat de auto rechts af wou. Maar dat verweet ik telkens aan de weg. Maar nu dat je dat zegt...... iets om over na tedenken.


Ben eigenlijk vooral benieuwd of die afwijking constant is.



Dat zeer zeker niet. Meer "het is eens voorgekomen" en dat is het.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1506
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 21:06  ·  #69
Klinkt een beetje of een schijf kromt trekt als ie warm wordt en weer recht wordt als hij afkoelt.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 21:17  ·  #70
Quote door Vogel

Klinkt een beetje of een schijf kromt trekt als ie warm wordt en weer recht wordt als hij afkoelt.


Als dat het was, dan had ik verschil moeten hebben gemerkt in de tijd dat er meerdere nieuwe schijve zijn opgegaan. Zelf op de dag van de Brake upgrade heb ik geen verschil gevoelt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39847
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 21:49  ·  #71
Trillingen zijn uitermate irritant.
Heb het in het verleden ook gehad, maar kwam op iets uit wat ik totaal niet verwacht had.

Wazige trillingen
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5939
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 21:52  ·  #72
ha die kan ik me nog herinneren, was byzonder op vele manieren.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1694
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 28.07.2024 - 22:19  ·  #73
Quote door Bigdog

Trillingen zijn uitermate irritant.
Heb het in het verleden ook gehad, maar kwam op iets uit wat ik totaal niet verwacht had.

Wazige trillingen



Mooi verhaal zeg 😄

Denk wel dat je in jouw geval met een dikke uitzondering te maken hebt gehad. Niet qua oorzaak maar qua instelling van de techneuten .
Garages schieten zulke klanten echt af. Ze noemen 10 dingen die ze dan gaan vervangen en wat dat kost met de mededeling dat je geen enkele garantie op succes krijgt … maar ja… dan verdient hij er ook nog wat aan zegt de garagist dan…

Echter…

Er was iemand in dit topic die een zeer goed advies gaf over een diagnose centrum ergens in het oosten van het land…
Dat was te ver uit de buurt. Misschien dat die afstand toch nog eens overwogen moet worden en anders maar met het onderdelen kanon aan de slag …
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 29.07.2024 - 09:56  ·  #74
Quote door VOLVOSCHEURDER

Wiellager vervangen. Geen verschil, daar was altijd al twijfel over dus die moest toch. Zo ook de auto op winterbanden gezet. Wederom geen verschil. Dus de banden kunnen we uitsluiten.

In het kort,

Stuur trilt met remmen. Na remmen ook de eerste paar km tril in stuur bij 75-85kmpu.


Iets wordt warm, en veroorzaakt tril tot aan dat het afgekoeld is. Net of de rem blijft hangen, maar dat is raar aangezien die dat dan zou doen bij meerdere remtangen (oude, nieuwe en rem upgrade tangen). Zou de mix oude en nieuwe remolie daar wat mee temaken kunnen hebben en of ergens een luchtbel?

Auto gaat morgen weg naar een Bosch garage. Maar wil zo veel mogenlijk info en invalshoeken meegeven.

Rem olie wordt morgen ververst en zal ze de auto in de remmentestbank laten zetten.


In principe kunnen ze op een reguliere remmen testbank inderdaad zien of een bepaalde rem trilt.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Maar aangezien het snelheid gerelateerd is blijft het de vraag of het probleem in een klauw, schijf of remslang zit.
Misschien dat een defect in het abs systeem ook zulke vreemde storingen kan veroorzaken.

Quote door Bigdog

Trillingen zijn uitermate irritant.
Heb het in het verleden ook gehad, maar kwam op iets uit wat ik totaal niet verwacht had.

Wazige trillingen


Tjonge wat een verhaal zeg.
Jammer dat de foto's verschwunden zijn, maar toch erg interessant om te lezen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 2018 Trilling bij remmen.

 · 
Posted: 29.07.2024 - 16:36  ·  #75
Auto is weer terug,

Rem olie ververst. Zag er niet schokkend uit. Op remmen test bank geen rem verschil. Bij de meeting op de remschijf met de micrometer een verschil van 0,7. Terwijl 0,4 max is. Maar het lager is donderdag vervangen. Zou een nieuwe schijf op een krom wiellager al meteen krom kunnen zijn? Of er een tik van krijgen en bij warmte die kromheid overneemt?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0