Quote door ries123
En het probleem al gevonden?
Heej hallo,
Hierbij het doorgaande verhaal. Althans...... na dat ik in dit topic even was/ben stil gevallen omdat ik zelf ook even stil gevallen was door een lichaam dat last had van probleempjes zijn we weer langzaam aan begonnen met alles dus ook de auto. Ben nog eens naar de oud Volvo werknemer geweest om eens tekletsen en kijken. Zoals hij al zei hadden de aandrijfassen spellling. Nu ben ik iemand die bij iets wat niet goed is het gewoon aangepakt wil hebben. Dus de aandrijfassen zijn vervangen. En dan opeens rijd je best wel weer prettig en fijn. Rijden ging goed, trilling tussen de 80 en 100kmpu was weg. Dat probleem zat dus in de linker aandrijfas. Ik heb de rechter zelf gedaan en de linker laten doen. Dat kwam er niet meer van om het zelf tedoen omdat ik zelf niet helemaal oke ging. Geluid bij achteruitrijden is ook opgelost. Dat waren de remblokken die zich zetten in de houders. Na de remupgrade heb ik daar geen last meer van gehad. Dus dan zijn we opeens een paar weken verder. Alles in de gaten houdend en er blijven twee dingen over. Waarvan puntje één eigenlijk nu wel oke is. Dat is het trillen tijdens het remmen. Rem ik en laat ik het stuur los dan trilt die lichtjes. Houd ik hem vast is die logischer wijs stil en voel ik het ook niet. Dus dat is goed zoals het nu is. Nu blijft alleen puntje twee over en dat heb ik nog maar een paar keer gehad en dat zal er vast er al zijn geweest in het hele tril avontuur maar omdat nu dus blijkt dat er verschillende euvels waren merkte ik dat niet op. En dat is dat het stuur nog even een paar km trilt (nog geen 5km oid) na dat ik in de file heb gestaan. De file is dan een langzaam aan kruipende file. Dus de heletijd op de rem. File rolt tesnel om helemaal stil testaan maar telangzaam om rem los telaten. Nu houd ik de warmte van de remmen wel goed in de gaten. Alles is koud tot héél licht warm als ik normaal rem en rijd (gevoeld na rit Brabant-Haarlem of dagelijkse ritjes) . Heb alleen nog niet de kans gehad om tevoelen als ik net de file uit ben om nou de vluchtstrook op tegaan vindt ik nou ook weer onnodig. Maar me gedachte gaan wel uit naar toch iets van een rem die dan toch teheet word van dat lang slepende remmen.
Dus ja gedeeltelijk opgelost. Zolang ik geen file heb rijd ik weer goed in de rondte.