Hallo,
Ik heb een S60 2.0T van 2005. Deze is getuned door Rica. De LMM en de dikke turboslangen vernieuwd, het luchtfilter is origineel en nog oke. Ik weet dat de actuator stand een aantal slagen is ingekort.
Als ik rustig accelereer is er niets aan de hand. Ook niet als ik flink accelereer. Beide gaan gelijkmatig zonder haperingen.
Als ik matig accelereer, merk ik dat de motor af en toe inhoudt en even later weer oppakt. Net alsof er even minder benzine of turbodruk is. Dat gebeurt overigens ook als ik bijvoorbeeld op 2500 toeren rijdt en dat het gaspedaal indrukt. Iemand enig idee?
Dan wat vragen aan de kenners:
1.Wat moet de actuator stand zijn (het 'gaatje' van het stangetje ten opzicht van het 'pinnetje' van de klep als de motor uitstaat? (ik heb helaas geen psi metertje)
2.Wat is de originele acceleratietijd van 80-120 in seconden in de vierde en vijfde versnelling?
3.Wat is de originele acceleratietijd van 0-100?
4. Vanaf welk toerental moet de je de turbo 'voelen'? Bij mij is dat vanaf 3000 toeren.
Als er een turbo kenner in de buurt woont (in de buurt van Nijmegen / Arnhem) dan zou ik heel graag een keer hulp krijgen.
Bij voorbaat dank en mvg
Patrick
Ik heb een S60 2.0T van 2005. Deze is getuned door Rica. De LMM en de dikke turboslangen vernieuwd, het luchtfilter is origineel en nog oke. Ik weet dat de actuator stand een aantal slagen is ingekort.
Als ik rustig accelereer is er niets aan de hand. Ook niet als ik flink accelereer. Beide gaan gelijkmatig zonder haperingen.
Als ik matig accelereer, merk ik dat de motor af en toe inhoudt en even later weer oppakt. Net alsof er even minder benzine of turbodruk is. Dat gebeurt overigens ook als ik bijvoorbeeld op 2500 toeren rijdt en dat het gaspedaal indrukt. Iemand enig idee?
Dan wat vragen aan de kenners:
1.Wat moet de actuator stand zijn (het 'gaatje' van het stangetje ten opzicht van het 'pinnetje' van de klep als de motor uitstaat? (ik heb helaas geen psi metertje)
2.Wat is de originele acceleratietijd van 80-120 in seconden in de vierde en vijfde versnelling?
3.Wat is de originele acceleratietijd van 0-100?
4. Vanaf welk toerental moet de je de turbo 'voelen'? Bij mij is dat vanaf 3000 toeren.
Als er een turbo kenner in de buurt woont (in de buurt van Nijmegen / Arnhem) dan zou ik heel graag een keer hulp krijgen.
Bij voorbaat dank en mvg
Patrick