Quote door Lutra
Interessante discussie. Zeker omdat ik voor hetzelfde vraagstuk sta. Zo'n 25-30k per jaar, ik neig ook naar een diesel V70 D5 maar in tegenstelling tot veel geluiden vind ik ze helemaal niet goedkoop. Kijk nu al een tijdje rond, heb wel wensen, een automaat, geen zwarte, 2005 of jonger en moet er gewoon netjes uit zien met een km stand van max 3,5 ton. Tegelijkertijd twijfel om toch maar in mijn benzine classic te blijven rijden, deze is erg goed. Maar de ritten op en neer naar noord Zweden kosten wel een slok benzine. Een redelijke D5 die aan mijn eisen voldoet gaat richting de 3000 euro (zelfs de euro3) en dat vind ik toch nog veel geld voor zo'n oude diesel... En mijn classic levert weinig op. Dus ook hier een dilemma, is de besparing op papier van een diesel, zo'n 80 euro per maand het waard om over te stappen. Dus ik snap de twijfel. Heb veel ervaring op lpg, ook nu nog een 940 op G3 maar omdat nog in te bouwen in de oude classic gaat mij te ver.
Kan zijn dat ik het even mis in de berekening, maar als je bedoeld 80 euro besparen aan brandstof dan ben je die doodleuk weer kwijt aan de boete op het rijden van een diesel.
*En nee ik ben niet tegen diesel