In het verleden al eerder een topic geopend hierover maar nog steeds is de oplossing niet daar.
Mijn S60 2.4 benzine heeft nu 230000 gelopen .
De auto heeft inmiddels een behoorlijke aanslag gedaan op mijn portemonnee.
Wat is er vervangen :
Koppeling en dual mass vliegwiel.
Assen ( SKF)
Draagarmen ( febi )
Alle motorsteunen ( meyle )
3 sets wielen geprobeerd.
Kogels en lagers lijken ok.
Stab stangen ook oke.
Gebalanceerd en twee keer uitgelijnd.
Niet allemaal voor mijn huidige probleem trouwens .
Maar ik blijft last houden van een hobbelend trilling die in mijn beleving van voor komt.
Deze voel je rond de 65 , 85 en 110 het meest
Het is nu zo irri aanwezig dat mijn zoontje van 12 hem opmerkt.
Het voelt net als of een wiel niet rond is .
Er hebben al een paar mee gekeken maar het euvel blijft onvindbaar.
Ik zit nu in dubio.. inruilen of verder zoeken?
Het lijkt in de aandrijving te zitten .
Zou het bijvoorbeeld nog een wiellager kunnen zijn?
Ze maken geen lawaai.
De trilling lijkt erger te zijn als wagen koud is en tijdje heeft gestaan.
Ook lijkt het soms of je een zetje na krijgt bij het wegrijden uit stilstand .
Ik dacht hierbij aan losse naafbouten maar deze zitten gewoon vast.
Zo'n gevoel is het.
Misschien dat iemand dit kan linken..
Al met al is het plezier er wel af..
Inruilen zou dan wel geld weg gooien zijn maar dan ben ik wel van de ergernis af.
Iemand nog suggesties ?
Mijn S60 2.4 benzine heeft nu 230000 gelopen .
De auto heeft inmiddels een behoorlijke aanslag gedaan op mijn portemonnee.
Wat is er vervangen :
Koppeling en dual mass vliegwiel.
Assen ( SKF)
Draagarmen ( febi )
Alle motorsteunen ( meyle )
3 sets wielen geprobeerd.
Kogels en lagers lijken ok.
Stab stangen ook oke.
Gebalanceerd en twee keer uitgelijnd.
Niet allemaal voor mijn huidige probleem trouwens .
Maar ik blijft last houden van een hobbelend trilling die in mijn beleving van voor komt.
Deze voel je rond de 65 , 85 en 110 het meest
Het is nu zo irri aanwezig dat mijn zoontje van 12 hem opmerkt.
Het voelt net als of een wiel niet rond is .
Er hebben al een paar mee gekeken maar het euvel blijft onvindbaar.
Ik zit nu in dubio.. inruilen of verder zoeken?
Het lijkt in de aandrijving te zitten .
Zou het bijvoorbeeld nog een wiellager kunnen zijn?
Ze maken geen lawaai.
De trilling lijkt erger te zijn als wagen koud is en tijdje heeft gestaan.
Ook lijkt het soms of je een zetje na krijgt bij het wegrijden uit stilstand .
Ik dacht hierbij aan losse naafbouten maar deze zitten gewoon vast.
Zo'n gevoel is het.
Misschien dat iemand dit kan linken..
Al met al is het plezier er wel af..
Inruilen zou dan wel geld weg gooien zijn maar dan ben ik wel van de ergernis af.
Iemand nog suggesties ?