Tot nu toe alvast hartelijk bedankt voor de aangeboden adviezen. Mijn woonplaats cq. regio is Schiedam, Zuid Holland.
Mijn auto is tot nu toe altijd bij de originele Volvo dealers in onderhoud geweest. Na 5 jaar, tijdens vakantie in Zuid Duitsland
werd ik geconfronteerd met een steeds onregelmatig lopende motor bij hoge snelheden op de Autobahn = levensgevaarlijk!
datum: 20-08-2013 - km stand 146.500 - auto 5 jaar oud.
In de Volvo garage van Regensburg is auto nagekeken en uitgerust met een nieuwe Regel, Smoorklep VO30777650.
Tijdens die reparatie hebben zij ook aan de schroefdraad van de 2 bouten gerommeld met een vermelding op de factuur
dat op deze reparatie geen garantieclaim mogelijk was, omdat het niet was gebaseerd op de Volvo Instructies.
Je kan aan één bout zien dat er toen met loctite is gewerkt en de andere bout is nu 5 mm onder de kop afgebroken;
het restant zit nog steeds in het blok, dus het oplassen van een moer is helaas onmogelijk.
Het zijn metrische M6x1,0 bouten, lengte ca. 35 mm en van de kwaliteit 10.9 - Het voorstel van het gebruik van helicols
lijkt mij het beste; maar of dat volgens de Volvo instructies mogelijk is lijkt mij sterk! Een ieder hartelijk dank.