S60 hangt voor naar rechts

Schokdempers of veerpoot aan vervanging toe?

fostar82
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

S60 hangt voor naar rechts

· 
Posted: 29.12.2024 - 09:20  ·  #1
Het is me opgevallen dat mijn Volvo S60 iets naar rechts lijkt te hangen wanneer er iemand in de bijrijderstoel zit.
Als ik alleen rij, lijkt dat niet het geval.

Mijn vermoeden was dat de schokdemper rechts minder wordt, maar na hobbels komt de auto goed terug.
Ook lijkt de rebounce gelijk te zijn; als ik de neus induw naast het linker of rechter voorwiel, dan gaat die een gelijke afstand omlaag en veert gelijk terug zonder na beweging.

Stel dat de rechter veer een knauw heeft gehad, bijvoorbeeld door een te hard genomen drempel, dan zou ik verwachten dat ook in ruststand de auto naar rechts zou hangen, maar dat lijkt niet het geval.

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Hebben jullie suggesties, zaken die ik kan checken?
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

Re: S60 hangt voor naar rechts

· 
Posted: 29.12.2024 - 11:24  ·  #2
Hoe heb je dat geconstateerd? Stond je buiten terwijl iemand op de bijrijdersstoel zat? Dan moet je die test voor de bestuurdersstoel ook op die manier uitproberen, om goed te kunnen vergelijken.

Misschien hangt de auto normaal iets naar links, maar dat zie je niet als je er zelf in zit. En als allebei je veerpoten voor evenver versleten zijn ga je het daar ook niet in zien.
fostar82
Forumlid.
Subject:

Re: S60 hangt voor naar rechts

· 
Posted: 30.12.2024 - 12:19  ·  #3
Als ik rijd met een passagier naast mij, dan zie ik dat de lijn van het dashboard ten opzichte van de weg de auto rechts lager is dan links. En dit is iets van de laatste 1 a 2 maanden.

Selected quotes for multi-quoting:   0