Beste Forummers,
De zoektocht naar een S60 op LPG duurt voort... Nu kan ik er eentje overnemen van iemand, helaas is de auto niet probleemloos. Opzich niet erg, ik ben niet bang voor een uitdaging, maar toch even kijken of jullie willen meedenken.
! ik heb nog niet in de auto gereden, informatie komt van de eigenaar. Ik ga er binnenkort naar toe !
Het gaat om een standaard 2.4 140pk (aut) met Vialle gas installatie. De auto start en rijdt prima op benzine, echter wil hij niet over op gas (rood lampje op de schakelaar). Hierdoor kan ik gelukkig e.e.a. uitsluiten en ligt het probleem dus in de gas installatie zelf.
Als ik straks een proefritje maak, wil ik graag een aantal dingen controleren om in te schatten of het een makkelijk op te lossen probleem is of juist niet. Dus mijn vraag aan jullie luidt: waar moet ik sowieso op letten?
Van elders op het forum:
Voor de zekerheid dus 2 5Amp en 2 15Amp zekeringen meenemen en ze allemaal vervangen. Lukt het dan nog niet, dan zou ik dus de kabelboom moeten nakijken. Is dit te 'spotten' door de auto op te krikken of even op de brug te zetten?
2 opties dus. Iemand nog andere suggesties?
Alvast bedankt :thumb:
De zoektocht naar een S60 op LPG duurt voort... Nu kan ik er eentje overnemen van iemand, helaas is de auto niet probleemloos. Opzich niet erg, ik ben niet bang voor een uitdaging, maar toch even kijken of jullie willen meedenken.
! ik heb nog niet in de auto gereden, informatie komt van de eigenaar. Ik ga er binnenkort naar toe !
Het gaat om een standaard 2.4 140pk (aut) met Vialle gas installatie. De auto start en rijdt prima op benzine, echter wil hij niet over op gas (rood lampje op de schakelaar). Hierdoor kan ik gelukkig e.e.a. uitsluiten en ligt het probleem dus in de gas installatie zelf.
Als ik straks een proefritje maak, wil ik graag een aantal dingen controleren om in te schatten of het een makkelijk op te lossen probleem is of juist niet. Dus mijn vraag aan jullie luidt: waar moet ik sowieso op letten?
Van elders op het forum:
Quote
begin eens te kijken in het kleine zwarte zekering doosje onder de moterkap, die zit vlak bij de aluminium LPE doos voor, bij het luchtfilterhuis. Haal het kapje eraf en kijk of er 1 van de 4 zekeringen misschien kapot is. (positie 1 en 2: 5Amp, positie 3 en 4: 15Amp)
Is dat het geval? dan heb je ergens een kortsluiting in het LPi-systeem. Ik heb dat ook 2x gehad en het was tot 2x toe een slijtage plek in de kabelboom waar deze over de versnellingsbak loopt. (isolatie tape eraf halen en iedere kaal gesleten draad appart met nieuw isolatie tape aftapen. Gebroken draad repareren. Daarna de hele gerepareerde kabel bundel weer intapen met isolatie tape.
Is dat het geval? dan heb je ergens een kortsluiting in het LPi-systeem. Ik heb dat ook 2x gehad en het was tot 2x toe een slijtage plek in de kabelboom waar deze over de versnellingsbak loopt. (isolatie tape eraf halen en iedere kaal gesleten draad appart met nieuw isolatie tape aftapen. Gebroken draad repareren. Daarna de hele gerepareerde kabel bundel weer intapen met isolatie tape.
Voor de zekerheid dus 2 5Amp en 2 15Amp zekeringen meenemen en ze allemaal vervangen. Lukt het dan nog niet, dan zou ik dus de kabelboom moeten nakijken. Is dit te 'spotten' door de auto op te krikken of even op de brug te zetten?
2 opties dus. Iemand nog andere suggesties?
Alvast bedankt :thumb: