Nieuwe auto, nieuwe problemen... Het gezegde over Volvo's met 300k+ en gegarandeerd trillingen lijkt waar te zijn, na mijn vorige 400k+ S60 met allerlei trillingen heeft mijn 'nieuwe' S60 ze ook. Maar dan anders... vandaar een nieuw topic.
Ter info, het betreft dit keer een automaat en een 170pk ongeblazen 2.4l blok.
Stationair weinig aan de hand. Een lichte vibratie die ik de onderste motorsteun verwijt, die gaat begin volgende week dan ook worden vervangen. Bovenste is afgelopen weekend al vervangen voor een nieuwe.
Optrekken en stadsverkeer: niets aan de hand. Tegen de 80km/h (teller) begint het gezever, en dan vooral op cruise snelheid. Boven de 120km/h (teller) verdwijnt de trilling vrijwel volledig. Het is een trilling alsof je op een slecht wegdek rijdt, dus gehobbel zeg maar. Het is niet 100% van de tijd aanwezig bij deze snelheden maar meestal wel, in meer of mindere mate.
Nu heeft ook deze Volvo de issue dat als ik scherp stuur (beide kanten op), U-turns met name, ik hoor en voel dat er een homokineet niet helemaal lekker mee is. De hoezen zijn nog redelijk oké, enkel links voor heeft een scheurtje net na de binnenste klem om de as. Rechts is nog dicht.
Punt is, ik wil natuurlijk niet onnodig alles preventief gaan vervangen. Ik ga over 1,5 week op vakantie en dan moet de auto wel een beetje in orde zijn maar ik heb maar 2 avonden een brug tot onze beschikking, dus ik kan hooguit 1x 'extra' knutselen.
Ik heb nu 3x de bak in N gezet op de snelweg, 2x bleef de trilling en 1x verdween hij...
Tips/ideeën?
Ter info, het betreft dit keer een automaat en een 170pk ongeblazen 2.4l blok.
Stationair weinig aan de hand. Een lichte vibratie die ik de onderste motorsteun verwijt, die gaat begin volgende week dan ook worden vervangen. Bovenste is afgelopen weekend al vervangen voor een nieuwe.
Optrekken en stadsverkeer: niets aan de hand. Tegen de 80km/h (teller) begint het gezever, en dan vooral op cruise snelheid. Boven de 120km/h (teller) verdwijnt de trilling vrijwel volledig. Het is een trilling alsof je op een slecht wegdek rijdt, dus gehobbel zeg maar. Het is niet 100% van de tijd aanwezig bij deze snelheden maar meestal wel, in meer of mindere mate.
Nu heeft ook deze Volvo de issue dat als ik scherp stuur (beide kanten op), U-turns met name, ik hoor en voel dat er een homokineet niet helemaal lekker mee is. De hoezen zijn nog redelijk oké, enkel links voor heeft een scheurtje net na de binnenste klem om de as. Rechts is nog dicht.
Punt is, ik wil natuurlijk niet onnodig alles preventief gaan vervangen. Ik ga over 1,5 week op vakantie en dan moet de auto wel een beetje in orde zijn maar ik heb maar 2 avonden een brug tot onze beschikking, dus ik kan hooguit 1x 'extra' knutselen.
Ik heb nu 3x de bak in N gezet op de snelweg, 2x bleef de trilling en 1x verdween hij...
Tips/ideeën?