S60 met 1 wiel omhoog dmv krik en dan gas kan dat?

defect wiellager

twanvz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

S60 met 1 wiel omhoog dmv krik en dan gas kan dat?

· 
Posted: 11.07.2013 - 19:02  ·  #1
Ik heb mogelijk een defect wiellager.
Ik vermoed voorkant.

Kan ik 1 kant van de auto opkrikken, auto op de handrem, en dan de rem rustig los laten en dan luisteren? Heb automaat 2.4 s60 uit 2001, kan dat?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: S60 met 1 wiel omhoog dmv krik en dan gas kan dat?

· 
Posted: 11.07.2013 - 19:11  ·  #2
Met een handbak kan dat inderdaad, maar een automaat weet ik zo niet.
willemf58
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 11.07.2013 - 21:05  ·  #3
Dat zal toch wel, anders kom je geen bocht door zonder wringen en slippende wielen alleen je ABS/ASR (antislip/spin) zal verhinderen dat je veel toeren kunt maken omdat er één wiel stilstaat dus"slipt", en het andere "spint" ik denk dat je meer toeren kunt maken als beide wielen draaien 8-)
Bootsman
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 11.07.2013 - 21:48  ·  #4
Ik zou eerst proberen om de auto op te krikken en dan handmatig het wiel rond te draaien. Als je echt een kapot lager hebt hoor je het dan wel. Experimenten met draaiende motoren en een wiel op de grond en een wiel in de lucht zijn mij te link. In ieder geval niet met dat krikje wal je bij je auto geleverd krijgt. Voor je het weet valt hij er van af en staat hij met een hoop schade weer op vier poten. Kom je er zo niet uit dan zul je even een brug moeten regelen.

Succes, Hans.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.07.2013 - 22:40  ·  #5
Quote door willemf58

Dat zal toch wel, anders kom je geen bocht door zonder wringen en slippende wielen alleen je ABS/ASR (antislip/spin) zal verhinderen dat je veel toeren kunt maken omdat er één wiel stilstaat dus"slipt", en het andere "spint" ik denk dat je meer toeren kunt maken als beide wielen draaien 8-)

Uiteraard zit er een diff in, anders kun je inderdaad geen bocht maken, alleen is dat bij een handbak gewoon rechttoe rechtaan, en misschien is dat bij een automaat anders.
maurits
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 12.07.2013 - 00:07  ·  #6
Helemaal eens met Hans. Dit zijn "hals und beinbruch" methoden, bovendien betwijfel ik of er iets te horen is, wiel is immers onbelast. Krik beide wielen op en vergelijk het geluid dat ze maken en het gevoel dat ze geven.
Hoor je het trouwens in de bocht niet brommen? Meestal kun je er zó ook wel achter komen.

Selected quotes for multi-quoting:   0