S60 in noodloop, lambdasonde?

 
 
 
 
 
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 in noodloop, lambdasonde?

 · 
Posted: 28.03.2018 - 21:46  ·  #16
...
KoekieMonster
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: S60 in noodloop, lambdasonde?

 · 
Posted: 05.05.2018 - 19:52  ·  #17
Allen nogmaals dank voor de hulp, het probleem leek opgelost na het opnieuw vastschroeven van de slang maar helaas kwamen er al vrij snel nieuwe problemen...
Het roetfilter bleek toch echt vol, deze heb ik afgelopen week laten verwijderen.
Ik werd er toen op gewezen dat de resonator aan de uitgang van de turbo zich ook al iets los gewerkt had en dat de intercooler geploft was.
Ik heb een intercooler bij Rima gevonden en die komt er zaterdag in. Ik had gehoopt dat de resonator nog even vast zou blijven zitten maar helaas is deze gister losgekomen.

De vraag is nu:
Kan ik alleen de rubber pakking (17 in afbeelding Vida) vervangen of is het verstandig het hele ding (14 in afbeelding Vida) te vervangen?
Mocht het verstandig zijn om het hele ding te vervangen, is dan een origineel het beste of is het mogelijk deze te vervangen door bijvoorbeeld een silicone slang van DO88? dit zou aardig schelen in de kosten.
https://www.do88.se/en/artikla…ose-2.html
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4319
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: S60 in noodloop, lambdasonde?

 · 
Posted: 05.05.2018 - 22:32  ·  #18
Die turbo slang gaat wel vaker kapot/ los. Nieuw rood rubber kost paar euro bij dealer. Kun je zo zelf loshalen, schoonmaken en zonder spanning op de buis weer vastzetten, dan kan het wel weer even mee. Er zijn er zelfs die met zo'n rubber reserve in de auto rondrijden. Slecht stukje design helaas.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: S60 in noodloop, lambdasonde?

 · 
Posted: 05.05.2018 - 22:43  ·  #19
DO88 heeft een silicone versie. Ben je er helemaal vanaf. Te koop bij European Tuning in Moetgestel. Echt een aanrader!

Het Volvodesign op dit punt is echt waardeloos.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: S60 in noodloop, lambdasonde?

 · 
Posted: 05.05.2018 - 22:45  ·  #20
ECM-1507 is vaak een lek. De andere codes zijn daaraan gelinkt.

Overigens heb ik mijn lambda wel vervangen bleef storing geven. Vervangen en opgelost!
KoekieMonster
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: S60 in noodloop, lambdasonde?

 · 
Posted: 06.05.2018 - 21:16  ·  #21
Quote door Bolbo

Die turbo slang gaat wel vaker kapot/ los. Nieuw rood rubber kost paar euro bij dealer. Kun je zo zelf loshalen, schoonmaken en zonder spanning op de buis weer vastzetten, dan kan het wel weer even mee. Er zijn er zelfs die met zo'n rubber reserve in de auto rondrijden. Slecht stukje design helaas.


Ik heb gekeken maar ik kan hier erg slecht bij. Ik heb helaas geen brug tot mijn beschikking normaliter.
Ik heb een slang besteld van DO88 maar deze komt er zaterdag tegelijk met de intercooler pas op.
Is er een manier om de oude slang toch zelf even vast te zetten zodat ik aanstaande week de auto gewoon kan gebruiken?
Ik heb normaal alleen de standaard krik en 2 assteunen (van de lidl, weet niet niet of ik daar onder durf te gaan liggen) tot mijn beschikking.

Quote door JJM

DO88 heeft een silicone versie. Ben je er helemaal vanaf. Te koop bij European Tuning in Moetgestel. Echt een aanrader!

Het Volvodesign op dit punt is echt waardeloos.


Is besteld, dit was (even snel gekeken) ook de goedkoopste optie. Bedankt voor de tip!
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1513
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: S60 in noodloop, lambdasonde?

 · 
Posted: 06.05.2018 - 23:20  ·  #22
Als je assteunen te vertrouwen zijn, dan moet dit kunnen, als ze niet te vertrouwen zijn, gooi ze dan weg.

Het is mij gelukt, maar het is een rotklus. Ik heb het 3 keer gedaan. 1e keer had ik de auto net 2 weken. Bij het terugzetten had ik niet goed ontvet en bij de proefrit klapte de zaak er gelijk weer onderuit. De 3e keer had ik 'Volvo specialist' laten sleutelen. Gelukkig zag ik het op tijd.
De 3e keer kostte het 3 kwartier incl opbokken. De stappen zijn als volgt:
  • bok de voorkant op en dan op je rug eronder
  • verwijder de resonantiebox van de turbo (slangklem los en wiebelen/trekken)
  • maak de plastic pijp richting intercooler los (zit vast onder de bak, maar dat is waarschijnlijk afgebroken) , ook de slang aan de bovenkant.
  • maak de oranje ringen heel goed schoon met veel remmenreiniger, hetzelfde met de aansluiting op de turbo, de openingen van de resonantiebox en de opening van de plastic buis. Beetje vettigheid laten zitten en de eerste keer dat je invoegt op snelweg ploft ie er weer onderuit.
  • Zet de rubber ringen in de resonantiebox (let op de nokjes die in de gaatjes moeten vallen)
  • terug op je rug onder de auto die box terug op de turbo (dat schuift nu voor geen meter, veel kracht en veel wiebelen) en vergeet niet om eerst de slangklem erom te doen.
  • stop iets achter de box, tussen box en subframe, zonder daarbij de leidingen die daar ook ergens lopen plat te drukken (want je gaat er straks kracht op zetten)
  • steek de plastic pijp een stukje in het rubber van de resonantiebox (dat is weer een bitch). En vergeet de slangklem niet.
  • gebruik een klein breekijzer/ bandenlichter om druk te zetten op de voorkant van die plastic pijp, maar maak het niet te gek, het blijft plastic. En ja, die buis moet tot het einde in dat oranje rubber anders blijft het niet zitten.

Zet de plastic pijp zowel voor als achter weer vast, want als die hele boel los hangt te slingeren dan is het zo weer los. Omdat het om een weekje gaat in jouw geval, zou ik een paar stevige tie-ribs gebruiken. (Ik ga ervan uit dat bij jou ook de bevestigingspunten afgebroken zijn) Beter is natuurlijk een klein beugeltje fabriceren en de zaak met een extra slangklem weer onder de bak te schroeven (let op dit is een M7 boutje)

success
 
Selected quotes for multi-quoting:   0