S60 slecht starten

frosty
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 70
Subject:

S60 slecht starten

· 
Posted: 12.02.2016 - 18:40  ·  #1
Van morgen wilde de s60 niet aanslaan, na diverse malen starten eindelijk aanslaan met veel gebonk en net of er maar 2of 3 cilinders meededen.
Gas geven reageerde de motor niet op en stopte er weer mee .
Dit diverse malen herhaald maar het euvel bleef.
Na 2 uurtjes weer geprobeerd en alles weer normaal.
Dit heeft hij wel meer gehad ,maar nu kwam er geen storing melding.
Na aanleiding van de vorige meldingen zijn reeds de bougies verwisseld, de luchtmassa meter, injectorcleaner toegepast en de bobines gewisseld.
Wie het weet mag het zeggen, ik weet het niet meer.
Gr Jan.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: S60 slecht starten

· 
Posted: 12.02.2016 - 18:58  ·  #2
Hoi Jan ik kan verder geen gegevens over de S60 vinden(mogelijk heb ik een bril nodig?) eerste ding zou zijn uitlezen met Vida bij een forumlid. topic.php?t=8060
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2016 - 19:35  ·  #3
Hallo Grunn, het gaat om de B5244S2 en Vida geeft 0 storingscodes aan.... Vandaar dat we het niet meer weten.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2016 - 23:59  ·  #4
ha das idd lastig. enige dat ik nog kan verzinnen zo is dat ik wel eens een melding in vida gevonden heb die verdwenen was nadat de motor uit was(raar maar waar) Tja in jouw situatie is het ook niet fijn om m aan te laten. anders wordt t inderdaad lukraak schieten en dat is iig duur zonder dat je weet of t iets oplost. ik zal nog eens wat nadenken over dat steeds niet dan 2 uur wachten en dan wel. das vreemd. ga er een nachtje over slapen :D
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 14:03  ·  #5
Hallo Grunn, Ik heb net met de auto een rondje gereden samen met Vida erbij. Ik heb mijn brandstof druk gemeten en die is continu 568KPA dus mijn pomp zou voldoende moeten werken. Ik heb ook het voorste lambda signaal erbij gepakt en kwam erachter dat bij vollast het lambda signaal 1,6 is. Dat is volgens mij veel te hoog en zou duiden op een brandstof te kort of lucht overschot. Nu heeft de auto LPG G3 en heb ik geen van deze problemen als ik op LPG rijd. Aangezien de injectoren door middel van cleaner al gereinigd zijn er al een nieuw brandstof filter gemonteerd is zou je denken dat het goed moet zijn..... Ik begin persoonlijk te denken aan de brandstofdruk regelaar maar waar hebben ze die verstopt?
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 16:32  ·  #6
Is het wellicht de raildruk voor de injectoren of injectoren zelf die lekken?
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 16:52  ·  #7
Injectoren heel goed bekeken en gesnuffeld naar benzinedampen maar die niet kunnen vinden.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 23:20  ·  #8
idd dus

Voorste verwarmde lambdasonde

Meetbereik 0 -2.
Normale waarde is λ=1.
Bij rijk mengsel is λ < 1.
Bij arm mengsel is λ>1.

maar eerst even: tijdens het meten liep de motor normaal en dus heb je geen probleem in het systeem.
je weet echter niet of dat nog zo is op de momenten dat ie niet goed start/loopt.

heb je wel eens een langere rit gemaakt op benzine? bv 20 km of zo?

Het moet haast wel in je brandstof toevoer zitten als ie op LPG goed loopt. valse lucht zou lpg ook te merken zijn
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2016 - 11:26  ·  #9
Tijdens het meten hielt de motor in. Het was dus te merken dat hij te weinig brandstof kreeg.
Normaal schakelt hij vrij snel over op LPG en is dit dus niet te merken maar gister heb ik hem expres op Benzine laten draaien en hem niet laten overschakelen. Toen merkte ik dus dat hij inhoud en vermogen mist.
Ik denk ook dat er misschien vervuiling in het systeem zit. Mijn injectoren werken ook alle 5 en die heb ik doorgemeten doormiddel van de weerstand te meten en die waren goed. Geen grote weerstanden of draadbreuk te constateren.
rain man
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.02.2016 - 21:03  ·  #10
Hoe oud is je benzine?
ik heb hetzelfde euvel gehad en ook na diverse malen op benzine te hebben gereden bleef hij het slecht doen(tot de tank bijna leeg). Toen getankt en een lange rit op benzine gedaan en de auto liep weer perfect. Mijn brandstof was al zeker een half jaar oud.
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.02.2016 - 09:20  ·  #11
Mijn vrouw rijd normaal met de s60 naar haar werk (ongeveer 10KM) en dit gebeurd normaal op lpg.
Ik ga hem komende week meenemen naar mijn werk (90KM) en ga dit op benzine doen ,met injector cleaner erin.
We zullen zien of het helpt.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Gr Jan.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 19.02.2016 - 11:47  ·  #12
als ze die kippestukkies op lpg (ik schat ook nog 2-4 km op benzine) rijdt, zal de benzine niet oud zijn en zal de auto je dankbaar zijn als jij hem een keertje uitlaat..
aan de andere kant: als die lambda waarde klopt* zou ik oppassen dat je je kleppen niet verbrandt..
*maar dat geloof ik dus niet..
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2016 - 12:14  ·  #13
De hele week geen problemen gehad met starten ,op het tekort aan vermogen na bij lekker doortrekken.
Nu door een chef-monteur van de dealer waar mijn zoon stage heeft gelopen ,is geadviseerd om de injectors te laten reinigen en te testen op sproeibeeld(ultrasoon),dit gaat binnen kort gebeuren.
Gr Jan.
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2016 - 15:31  ·  #14
Het volgende afgelopen dagen gedaan, injectors ultrasoon laten reinigen ,nieuw brandstof filter geplaatst, nog steeds rot starten en rond de 140km per uur geen reactie meer op het gaspendaal,inhouden stotteren enz. Nog steeds geen storingsmelding op het dashboard en ook niet met vida-dice.Op aanraden van mijn neef (gepensioneerd Volvo monteur ) gasklephuis vervangen. En de storing is verholpen!
Start prima en reageert perfect weer op benzine op het gaspedaal.
Gr Jan. :lol:
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 06.03.2016 - 07:13  ·  #15
Gasklephuis veroorzaakte wel problemen op benzine maar niet op lpg?
Komt vreemd op mij over... Maar goed, daar zijn het dan ook auto's voor.

Selected quotes for multi-quoting:   0