Inmiddels is het weer iets warmer, maar de S60 blijft moeilijk doen.
Geen problemen meer met de Bendix, startmotor blijft gewoon gaan en loopt niet meer van de starter krans af.
Wel blijft het lang duren voor hij aanslaat, echt 5-8 seconden.
Vorige week zijn de gloeipluggen vervangen, maakt weinig verschil.
Ik begrijp dat ie alleen slecht aanslaat als ie een tijd heeft stil gestaan(nachtje).
Misschien heb je in het brandstofsysteem een lekkage, slecht sluitende verbinding waardoor je lucht in het systeem krijg.Moeilijk zoeken maar je komt hem een keer tegen.
Ook kan het brandstof in je leiding teruglopen als de motor uit is en hierdoor heb krijg je ook lucht in het systeem. Hier hebben ze een terugslagklep (10 euro) voor in de handel.
Ook te grote klepspeling kan hier oorzaak van zijn.
Hoop dat het probleem niet zo groot is!!
Nou dat was het dan, nu start hij helemaal niet meer.
Buiten is het 1 graad boven nul, koelvloeistof is -1. Sleutel om en de startmotor draait de D5 rond met zo'n 200 toeren, uitgelezen met CFE.
Accu is goed, gloeibougies zijn vorige week vervangen door 5 nieuwe.
Kan de sleutel wel een minuut omdraaien maar hij blijft maar starten.
Toch brandstofproblemen?
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Maar dan de vraag, waar? Ik heb dat brandstoffilter nog liggen, niet vervangen omdat het na de nieuwe gloeibougies weer goed ging.
Het heeft toch met de kou te maken want nu begint het weer.
Maar dan de vraag, waar? Ik heb dat brandstoffilter nog liggen, niet vervangen omdat het na de nieuwe gloeibougies weer goed ging.
Het heeft toch met de kou te maken want nu begint het weer.
Geen idee of dat met een sensor gaat Peter. Meerdere keren voorgloeien maakt geen verschil.
Brandstoffilter zit er 30.000 km onder, mag 60.000. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het probleem is, maar hij ligt er en kan vervangen worden.
Lucht in het systeem, deze auto's ontluchten zich zelf toch? Net als bij het vervangen van het brandstoffilter?